Austrálie - den druhý

Ráno se nám nechtělo vstávat, po dlouhém letu a jedné noci kterou jsme probděli to z postele nešlo zrovna rychle. Překvapilo nás ale počasí, při příletu jsme měli krásné slunečno a teď ráno venku leje jako z konve, ještě že dnes máme spíše technický den, v plánu máme vyzvednout auto, nakoupit jídlo a zkusit si zajistit internet abych na cestě se mohl kdykoliv připojit.

V 10:00 vycházíme z Guesthousu a necháme si kvůli dešti zavolat taxi, docela jsme zvědaví jaká zde bude cena za taxíka v porovnání s busem, jedeme totiž zpět k letišti takže stejnou trasou. Za půl hodiny za hrozného lijáku nás vykládá taxikář před půjčovnou karavanů a cena byla o 5 dolarů nižší než busem, takže se po příletu v pohodě vyplatí vzít taxíka. V kanceláři půjčovny bylo docela pilno, kromě nás si karavan půjčovalo kolem 5 dalších skupinek. Asi za hodinku jsem vyřídil nezbytné formality zaplatil zálohu na pojištění 3500 (pokud vrátím auto bez poškození, tak mi bude záloha vrácena) a také platil poplatek za jednosměrnou cestu - což znamená, že vrátíme auto místo v Perthu až v Sydney. No a pak už jsme vyrazili, naším domovem bude příštích 40 dní Mitsubishi Van.

A pořád chvílema pršelo a tak jsme se vydali zpět do Perthu s tím, že po cestě nakoupíme nějaké jídlo, ale docela nás zaskočilo to, že jsme nikde nenatrefili na žádný pořádný supermarket s jídlem, projeli jsme Perth s krátkou zastávkou v centru, kde jsem si docela bez problému vyřídil předplacený mobilní internet, původně jsem měl vyhlídnutý Vodafone, ale prodavač mi řekl, že nepokrývají celé území tam kam my jedeme a doporučil konkurenci Telstra, která měla obchod hned naproti přes ulici. Dostal jsem malou krabičku se simkou která funguje jako wifi a tak kdekoliv se mohu připojit bez problémů - zatím mi to funguje fajne.

Z Perthu jsme už nabrali směr na Fremantle, je to malé městečko jen asi 15 km od Perthu ležící na řece Swan, která se zde vlévá do moře. Město vzniklo z malého přístavu, který trestanci vybudovali z doků a do dnešní podoby se přestavělo 1987 kdy se zde konaly velké námořní závody. Je pravda, že na moc památek kromě několika kostelů zde nenarazíte a tak asi největší atrakcí je zdejší přístav a pláže, které jsou v okolí.

Pomalu se již stmívalo, dokonce se občas za mraky ukázalo sluníčko, ale takový krásný západ jako včera po příletu to zdaleka nebyl. Jeli jsme směrem na jih do města Rockingham a po cestě jsme hledali karavan parky, kde by jsme mohli zaparkovat a přespat. Ale pozor, většina obchodů a tím i také ostatních služeb zde zavírá v 17:00 a tak není lehké po zavíračce najít místo kde Vás ubytují, protože karavan parky také v 17:00 mají padla. Nakonec jsme kolem ne zrovna hezkého pobřeží dojeli až do Rockinghamu, kde jsme našli karavan park přímo s majitelem, který tam i bydlel a tak nás ještě kolem 21:00 ubytoval. Další den máme v plánu pokračovat dále na jih a dojet až do oblasti Margaret River, která by se měla hodně podobat Novému Zélandu.