Austrálie - den třicátý pátý

Ráno brzy vyrážíme do centra Brisbane, včera večer jsme si vyzkoušeli, kde se dá v pohodě zaparkovat a na stejné místo jsme se vypravili i dnes. Přejeli jsme most Story a tím jsme se dostali do městské části Kangaroo Point, kde jsme zaparkovali. Toto místo je uvedené i na turistických mapách, protože je zde nádherný výhled na město. Brisbane má velice dobře vyřešený systém tras pro turisty, přehledně se dostanete, kam potřebujete a navíc je zde velké množství různého posezení včetně plynových grilů, kde si můžete přímo na ulici připravit chutnou večeři. Jak už jsem psal tak Australané jsou hlavně na jídlo - grily jsou skoro pořád všechny obsazené a tak Vy jdete po ulici a každou chvíli se na Vás valí vůně připravovaných jídel. Z Kangaroo pointu vede krásný výlet podél řeky až k mostu Victoria a po cestě procházíte městskou pláží plnou lidí, za chvíli se můžete projít skoro opuštěným lesem i s japonskou pagodou až přijdete k mostu, který Vás dovede do centra města. V centru toho moc k vidění není, je to v podstatě jen ulice Queen street, která je pěší zónou s mnoha restauracemi, obchody a pouličními umělci. Měli jsme štěstí na vystoupení nějaké místní kapely, která hrála blues-rock a nejdříve když jsme jí slyšeli tak si mysleli, že zpívá nějaký urostlý chlap, ale když jsme přišli blíže, tak jsme zjistili, že to je zpěvačka, ale to jsme poznali jen proto, že měla prsa. Ovšem hlas měla skvělý a celé vystoupení jsme si užili. Na zpáteční cestě jsme šli přes místní botanickou zahradu, která patří k univerzitě a po mostu Godwill jsme přešli na druhou stranu řeky a zastavili se v námořním muzeu, které je vybudováno z již nepoužívaného doku. Docela pěkné muzeum, kde můžete nahlédnout i do válečné lodě z druhé světové války a celou jí prošmejdit.

Celý Brisbane jsme prochodili, až nás boleli nohy a vyrazili jsme dál na naší cestě směrem na jih. Do oblasti Gold Coast je to z Brisbane opravdu kousek, necelá stovka kilometrů a už jste na jedné z nejslavnějších pláží světa Surfers Paradise. Dojeli jsme tak před západem sluníčka a hned v prvním karavan parku jsme se optali na místo - jedno poslední měli, ale stálo to tady přes 60 dolarů - to je 1200,- Kč za místo na trávníku, ceny tady jsou opravdu vysoké. Surfers Paradise je vyhlášená tím, že hned na pláži se tyčí do výšky mrakodrapy a tak kulisu surfařského ráje už místo surfařů dělají výškové budovy a všude kolem samá komerce. Jak jsme se ubytovali, tak jsme se šli podívat po pláži do centra města a tak jsme viděli jak to tady žije, hodně nočních podniků, samá hospoda, krámy se vším možným a plno plno lidí. Nezdrželi jsme se dlouho a šli jsme si užít naše místečko za 60 dolarů, abychom se dobře vyspali a ráno byli čilí.