Tak a už jsme v Rakousku

16.09.2019 Po skoro pěti letech konečně vyrážíme na další naší výpravu, tentokrát nikam daleko, ale zato už ve třech a ne letecky, ale naším domečkem na kolečkách-citroňákem. Vyrazili jsme později odpoledne a večer už jsme byli v Salzburgu

Pod Alpami

17.09.2019 Přespali jsme v pěkném Panorama Camping Stadtblick - ideální poloha - pěšky dojdete do centra Salzburgu. No a pak jsme vyjeli směr Benátky. Fotka je je z jednoho odpočívadla těsně před hranicemi s Itálií.

Maják Piave Vecchia

18.09.2019 A konečně jsme dorazili k moři, místo na přespání jsme našli v kempu Villa al Mare kousek od Benátek, ve městě Cavallino hned vedle tohoto majáku. Moře studené, teplo bylo, ale zamračeno. Pobyli jsme tady jen nezbytnou dobu a hurá směr trajekt na Korsiku

Hurá přes moře na Korsiku

18.09.2019 Tak a jsme v přístavu Livorno. Odtud poplujeme trajektem směr Korsika, musíme se na to vyspat, protože v přístavu musíme být už kolem 6 hodiny ranní. A ještě jeden poznatek z přístavu, příjezd k lodi je tady hodně zamotaný a docela mě trvalo než jsem se vymotal spletí ulic.

Kousek z města Livorno

18.09.2019 Město Livorno je hlavně přístavním městem a na rázu města je to znát, moc toho tady není vše je podřízeno přístavu a s ním spojenému průmyslu. Ale přeci jenom kousek historie jsme tady našli.

Bastia to je už Korsika

19.09.2019 Po čtyrech hodinách pomalu připlouváme na Korsiku, první město které zde vidíme je Bastia. A je tady hned zřetelněji tepleji než na pevnině. Vyjedeme z trajektu a pojedeme obdivovat krásy zdejší hornaté krajiny, snad všude projedeme.

Horská vesnička Oletta

19.09.2019 Z východního pobřeží Korsiky se přesouváme do města Saint-Florent. Jedeme přes hornatý střed ostrova a vyšlo nám to až druhou cestou, ta první byla pro obytńáky uzavřená - asi příliš úzká. Takto vypadají zdejší horské vesničky.

večerní Saint - Florent

19.09.2019 Saint-Florent je velice příjemné městečko na západním pobřeží Korsiky, má krásné historické centrum plné malých hospůdek a starých baráků. Pohled na město je z hradeb na útesech, kde je pěkná večerní procházka super výhled.

Úzké korsické uličky

19.09.2019 V historické části města bylo mnoho uliček kde sotva projelo malé auto. Byli jsme se zde podívat z našeho kempu Village Kalliste, který měl ideální docházkovou vzdálenost asi 500 metrů po pláži.

Citadelle de Saint-Florent

19.09.2019 Hlavní místní památka - zdejší citadela, která je postavená na cípu útesu. krásně se sem dá dostat i autem, dokonce hned za ní je parkoviště, kde stál i karavan. Večer se sem schází turisté - od citadely je krásný výhled na moře.

Směrem do Calvi

20.09.2019 Dnes se přesouváme dál směrem na jih ostrova. V plánu máme městečko Calvi. Jedeme podél pobřeží a občas musíme zastavit, protože jsou zde hezké výhledy na hornatou Korsiku

Parádní kemp Dolce Vita

20.09.2019 Dnes jsme našli krásný kemp hned vedle moře a nádherné pláže. Jen škoda že tady dnes tak fouká a tak to na koupání ještě nebude. Ale příchod od kempu na pláž je jak z filmu. Kemp se jmenuje Dolce Vita a teď v září byl skoro prázdný.

Pohled z pláže na Calvi

20.09.2019 Kemp Dolce Vita byl skvěle položen hned kousek u pláže z které byl takový pěkný výhled na staré městečko Calvi. To bylo vzdálené asi 2 km, ale po pláži se tam dalo v pohodě za chvíli dojít.

Takto jsme kempovali

20.09.2019 Krásný kemp Dolce Vita a naše místo hned kousek od slepého ramena moře. V noci bylo moře pěkně slyšet - no paráda to byla. Ráno v obchodě čerstvé croasanty a bagety, je vidět že jsme ve Francii.

rozloučení s Calvi

21.09.2019 Ještě ráno jsme se šli podívat na pláž, opět byl krásný slunečný den, už to foukalo o něco méně. Na moři kotvila krásná plachetnice a my pomalu šli balit a vyrážíme dál.

Pohled na západní pobřeží

21.09.2019 Dnes se přesouváme dál na jih, rádi by jsme co nejvíce přiblížili k nejjižnějšímu cípu Korsiky do města Bonifacio odkud pak poplujeme na Sardinii. Poslední pohled na západní pobřeží z místní oblíbené vyhlídky.

Porto Vecchio

21.09.2019 Cesta byla poměrně nudná, ale za to cesty byly opravdu kvalitní a tak se jelo docela rychle a během pár hodin jsme byli skoro na jihu u města Porto Vecchio.

Noc v olivovém háji

21.09.2019 Nakonec jsme dojeli až do městečka Bonifacio, ale kemp v centru města byl plně obsazen. Tak jsme odjeli asi 3 km před město a tam našli poloprázdný kemp v rozlehlém olivovém háji. Byl tam klid a byli jsme tam skoro sami.

přístav Bonifacio

22.09.2019 Městečko Bonifacio nás uchvátilo, nádherné město s pěkným přístavem pro lodě a jachty a hlavně s pevností tyčící se nad městem. Počasí slibovalo že bude pršet, ale ráno bylo hezky a tak hurá na prohlídku

Pohled z pevnosti na přístav

22.09.2019 Vyšli jsme po schodech nahoru do pevnosti a z ní pak byl pěkný výhled na všechny strany. Takto to vypadá při pohledu na přístav z kterého jsme před chvílí přišli. Tady nahoře to ale pěkně fouká.

Pohled na útesy

22.09.2019 A takto pěkně to vypadá při pohledu na druhou stranu. Útesy jsou zde opravdu impozantní a celá pevnost nad městem je vlastně staré opevněné město plné uliček a krámků.

Uvnitř pevnosti

22.09.2019 Jak jsem už napsal v příspěvku níže, celá pevnost je staré historické město plné baráčků s úzkými uličkami a mnoha krámky. Jeden vývěsní štít s lucernou právě na této fotce.

Ulice v Bonifaciu

22.09.2019 Takových fotogenických starých uliček je v historické části Bonifácio nespočet. Jedna která mi přišla před foťák jsem si vyfotil. Opravdu by stálo za to být tady déle.

Hned nad vchodem do domu

22.09.2019 Hodně budov v centu pevnosti bylo opraveno s tím že se snaží zachovat původní ráz celého města. Nad vchody do mnoha budou byly pěkné ozdobné štíty a většina z nich byla hezky zrekonstruována.

Madona na rohu ulice

22.09.2019 Jak chodíme po městě mnoho věcí je zde zajímavých. Třeba tato madona, která byla shlížela na procházející na rohu ulice. Pod ní jsou pak názvy ulice kdyby jste jí hledali.

Kostelíček nad mořem

22.09.2019 Když jsme se vraceli z pevnosti zpět do města všimli jsme si malé kapličky těsně pod starými hradbami. Byl tam osamocen s širokým výhledem na moře.

Nejjižnější část ostrova

22.09.2019 Měli jsme do odjezdu lodi ještě chvilku čas tak jsme se jeli podívat na oblíbené vyhlídkové místo na útesy kousek za městem. Foceny jsou úplně nejjižnější útesy celé Korsiky.

Pohled na město od majáku

22.09.2019 Kousek za městem směrem na úplně nejjižnější část ostrova, kde je maják Phare Pertusato, je několik vyhlídkových míst na celou pevnost Bonifacio - odtud vypadá celé město na útesu impozantně.

jeskyně Le Gouvernail

22.09.2019 Tak jsme se nalodili na trajekt a jedeme směrem Sardinie. Plujeme kolem jeskyně Le Gouvernail, která je oblíbeným místem turistických lodí. Je to tady opravdu fotogenické nevím co dříve fotit.

Rozloučení s Bonifaciem

22.09.2019 Poslední foto z našeho trajektu na město Bonifacio, které je celé postaveno na útesu. Moc pěkné a magické místo, které celé dýchá historií, škoda že jsme neměli více času a také nebylo tak větrno - určitě zde stojí za to pobýt min. 2 až 3 dny.

Svítání už na Sardinii

23.09.2019 Trajektem jsme se přesunuli na teplejší Sardinii a zakempovali v perfektním kempu u městečka Isuledda. Asi zatím nejhezčí místo které jsme měli s výhledem na moře a takto to vypadalo ráno když jsem fotil těsně před karavanem

Ostrov Tavolara

23.09.2019 Posouváme se dále na jih a dalším místem na přespání je kemp Tavolara. Jmenuje se podle ostrova který se zvedá z moře kousek od pláže. Pláž byla opravdu hezká, ale foukalo to tady pořádně až písek šel do pusy.

co pak nám to roste na pláži

23.09.2019 Všechny pláže, které jsme tady na Sardinii navštívili, byly obrostlé těmito zelenými bobulemi.

Svítání u Santa Lucia

24.09.2019 Opět jsme se posunuli o kousek více na jih a usadili se v kempu Selema, který byl u vesničky Santa Lucia. Ráno jsem opět vyrazil na svítání na nábřeží a takto to tam vypadalo.

Hned kousek za vesnicí

24.09.2019 Popošel jsem jen kousek za vesnici a hned to tam vypadalo v ranním slunci takto nádherně. Les plný stromů a všude klid a pohoda jen občas proběhl raní běžec.

Věž hradu Santa Lucia

24.09.2019 Asi nejspíš to byla rybářská vesnička, pouze pár baráčků, ty u moře jsou předělané na obchody a restaurace. Úplně u moře pak je stará věž, která jediná zbyla z místního hradu.

mořská kytička

24.09.2019 Podobných kytek zde u moře rostlo hodně druhů. Většina byla bílá, ale našli se i jiné barvičky.

To nejlepší na konec

25.09.2019 Dojeli jsme na Sardinii v rámci našeho putování nejjižněji a bylo to to nejlepší na konec. Místo kde jsme zakempovali se jmenuje Cala Ginepro a bylo to hned u moře

A to je naše místečko

25.09.2019 A takto jsme byli schovaní a přesto hned vedle moře. Super parádní spot jen škoda že tady budeme jen jeden den a musíme pomalu vyrazit směr domů.

Tohle nám roste před autem

25.09.2019 Vylezeme ze dveří a hned takový kaktusák. Na to že je tady i v tuto roční dobu 30° tak je to tady pěkně zelený.

Poslední svítaní

26.09.2019 Ano dnes je poslední svítání a pak směr sever a hurá domů. Trajekt nám jede před polednem a večer už budeme zpět na pevnině.

Olbia maják Della Bocca

26.09.2019 A jsme na trajektu - opět máme kajutu a ještě než vyplujeme nadobro ze Sardinie míjíme maják Della Bocca. Tak Sardinie ahoj a doufám, že se ještě vrátíme, tento kus Itálie stojí za pořádné prozkoumání.

Večerní Pisa

26.09.2019 Večer jsme dorazili do Livorna a jelikož je hned vedle město Pisa, tak jsme tam zajeli abychom na vlastní oči skoukli jak šikmá věž je opravdu šikmá.

Kostel San Giovanni

26.09.2019 Hned vedle šikmé věže je další nádherná stavba a to kostel San Giovanni. Kromě těchto dvou staveb je tam ještě katedrála, která hned sousedí právě se šikmou věží.

Uličky staré Pisy

26.09.2019 Noční Pisa je klasické italské město, úzké uličky osvětlené pouličními lampami a obchůdek na obchůdku nebo hospoda na hospodě.

Nábřeží u řeky Arno

26.09.2019 Pisou protéká řeka Arno a podél řeky jsou pěkné velké budovy a kostely. Večerní Pisa je zde oproti náměstí kde je šikmá věž docela klidná.

Povinná Pisa po ránu

27.09.2019 Ráno před odjezdem se jdeme ještě podívat jak vypadá šikmá věž na denním světle. Vypadá stejně šikmá, ale zato se tady vyrojilo tolik turistů, že sotva se dalo přejít přes cestu.

To bylo ale probuzení

28.09.2019 Z italské Pisy jsme vyjeli kolem poledního a noční přestávku jsme si naplánovali v kempu kousek od města Innsbruck u jezera Natters. Přijeli jsme do kempu už za tmy a to větší bylo ranní probuzení - to byl výhled

Městečko pod Alpami Natters

28.09.2019 Poslední spaní v rámci celé naší cesty bylo zároveň to úplně nejlepší. Nádherně zařízený kemp, který snesl srovnání s hotelem v nádherné přírodě. Budeme muset příště více prozkoumat Rakousko - na fotce tak trochu budovatelský výjev na jednom z místních domů

Rozloučení s Alpami

28.09.2019 Alpy jsou opravdu nádherné, budeme se muset sem vrátit to je jisté, vše je tady čisté, kempy na neskutečné úrovni a ty hory. S Alpami jsme se rozloučili krátkou zastávkou za Garmisch-Parterkirchen a pak už jen dálnice před München a jsme doma.