Více jak 10 hodin v Dubaji

19.12.2014 A jsme zase na cestách, stejně jako v loňském roce jsme se dostali z ČR až těsně před Vánoci. Jelikož jsme si rezervovali letenku docela na poslední chvíli, tak přestup v Dubaji trval 10 dlouhých hodin.

Polévka měla říz

20.12.2014 Jen co jsme našli hotel tak jsme vyrazili do místních uliček sehnat něco k jídlu. I když už byla půlnoc, tak měli hodně jídelen otevřeno, Do jedné z nich jsme zalezli a objednali středně pálivou polévku. Nevím kdo by jedl tu hodně pálivou - ty naše středně ostrá byla jak čert.

Místní Hongkongské hospody

20.12.2014 Přesně takto vypadají místní hospody, venku před vchodem mají mnoho stolů, skoro všechny jsou obsazené a to je těsně po půlnoci a nijak to nevypadá, že by to měli brzo zavírat. Po cestě jsme byli hodně unavení a tak po té středně ostré polévce jdeme nabrat síly na zítřejší prohlídku města.

čínské přírodní produkty

21.12.2014 Jak procházíme kolem obchodů se vším možným tak jsme narazili i na obchody v kterých se prodávají různé sušené věci ve velkých sklenicích. Podobných obchodů jsme našli docela dost a o zákazníky v nich nebyla nouze - co z nich asi vaří?

tyto tramvaje jezdí jen tady

21.12.2014 Dvouposchoďové tramvaje jezdí pouze zde v Hong Kongu. Jsou hodně úzké, krátké a hranaté, takže když jedou za sebou tak to to vypadá docela srandovně. Velká většina z nich jsou reklamně pomalována, ale občas jede ještě ta původní, která vozí hlavně truristy.

Hádanka - co to je?

21.12.2014 Je to specialita čínských klášterů, vždy to visí u stropu jeden vedle druhého a kouří se z toho. Jsou takové velké vonné tyčinky pro štěstí. Tady v Hong Kongu jsme našli krámek kde to prodávali - je jasné že ten obchod byl hned vedle malého kláštera.

Převoz mezi ostrovy

21.12.2014 Hlavní centrální Hong Kong se skládá ze dvou částí - Kowloon a ostrov Hong Kong, které mezi sebou kdysi spojoval jen lodní převoz Star Ferry. I dnes tato doprava stále existuje i když jsou zde mosty a metro jezdí každých 5 minut. V pozadí je vidět právě ostrov Hong Kong.

Starý Kowloon

21.12.2014 Takto nějak to vypadá ve staré části centrálního Kowloonu. Oprýskané staré budovy, z oken čouhá vše možné, reklamní nápisy skoro přes celou ulici a všude je mnoho lidí. Ale i tak to má své kouzlo.

A jsme zase v Bangkoku

22.12.2014 Po krátkém zastavení v Hong Kongu jsme se přesunuli do Thajského Bangkoku. Let trval pouhé 3 hodiny a jen co jsme se vyspali, tak jsme nadzemní dráhou vyrazili vyřídit víza na Barmskou ambasádu. Dlouhá fronta nás neodradila a za 2 hodiny bylo vše vyřízeno.

Kdyby to tak fungovalo

22.12.2014 Po odchodu z barmské ambasády jsme se vydali do nedaleké Čínské čtvrti. Od minulého roku se tam prakticky nic nezměnilo, lidí je tam stále plno, zácpy aut taky a do klášterů nosí věřící tyto peníze na klacku, aby se jim finančně dařilo - jó kdyby to bylo tak jednoduché.

staré čínské meducíny

22.12.2014 V mnoha obchodech v Čínské čtvrti narazíte na neobvyklé věci. V jednom z nich jsem narazil na tyto staré láhve, které uvnitř byly plné nějakého roztoku. Jelikož se jednalo o obchod lékárenský, tak se dá usuzovat, že to byla nějaká pěkně uleželá meducína.

Ježíšek vs. Santa Claus

23.12.2014 Štědrý den přede dveřmi a my ho trávíme už asi pošesté za sebou mimo domov. Je zajímavé, že stres který jsem vždy zažíval doma je pryč, tady je pohodička, venku teplo, ale přitom vše je tady nazdobené stejně jako u nás. I Ježíška tady mají - tedy pardon Santa Clause.

Světelné průchody a nadchody

23.12.2014 Světla v různých podobách dominují zdejším Vánočním oslavám. Celá část centra je plná umělých vysokých nazdobených stromečků a světla také nasvětlují podchody a nadchody. Lidí je všude plno, každý se musí před tím nafotit a hned to posílají na FB.

Štědrovečerní večeře

24.12.2014 Jako každý rok i tady mimo domov dodržujeme sváteční pohodu Štědrého dne. Vždy si zajdeme na dobrou večeři a pokud je to možné i na nějakou sladkost. Dnes jsme si dali kuřecí kousky a mořské plody. Pak jsme si zašli do naší oblíbené cukrárny Swensen na závěrečnou třešničku na dortu. Pochutnali jsme si.

Barmánka s tanakou na obličeji

25.12.2014 Dnes jsme měli naplánován přelet z Bangkoku do Mandalay v Barmě. Vše probíhalo jak mělo a kolem 14:00 jsme již byli ubytováni na hotelu v centru kdysi královského města Mandalay. Kousek vedle hotelu jsem vyfotil tuto barmánku, která se podle zvyklostí natírá Tanakou - což je výtažek z kůry jednoho z místních stromů.

Královský palác na dohled

25.12.2014 Moc času dnes nebylo, museli jsme si vyřídit lístky na loď, kterou zítra ráno odplouváme do Baganu. Ale i tak jsme šli na krátkou prohlídku okolí. Narazili jsme na rozsáhlý komplex královského paláce, který je obehnán vodním příkopem a hradbami. Nebyli jsme sami koho to zajímalo.

Fotogenické barmské děti

25.12.2014 Při naší prohlídce Mandalay jsme narazili na velké množství dětí, všichni si nás prohlížejí, ti starší volají Hello a někteří z nich se i rádi vyfotí. Jako tento chlapeček, kterého vezl táta vedle sebe na kole a když viděl, že fotím, tak zastavil a nechal si kluka cvaknout a ještě poděkoval.

Přístaviště lodí v Mandalay

26.12.2014 Pořádně jsme si museli přivstat, už v 6:00 jsme byli nachystáni na odjezd k místnímu přístavišti lodí. Vyrážíme totiž po řece do Baganu, cesta to byla úmorná a dlouhá - trvalo to 11 hodin pomalé jízdy pro řece, kde zas tolik toho k vidění nebylo.

Malý prodavač banánů

26.12.2014 Za celou dobu plavby jsem jen dvakrát zastavili u břehu. A to byla příležitost pro místní obchodníky aby se nám snažili prodat něco ze své zahrádky. Starší už byli otrkanější a kvůli prodeji se vrhali až o vody, naopak tento mladý klučina stál opodál na břehu a snažil se prodat něco ze svých banánů - nic ale neprodal.

Siluety pozlacených pagod

26.12.2014 Do Baganu jsme připluli až těsně po západu slunce, ale i tak byli na břehu vidět siluety pagod, které tak tuto oblast proslavili. Vzali jsme si taxi a jeli se ubytovat, zítra opět brzy vstáváme, rádi by jsme nafotili východ slunce nad kláštery a pagodami.

Fotíme hned za hotelem

27.12.2014 Oblast Bagan je známá velkým množstvím pagod, je jich tady tolik, že nejdou snad ani spočítat. Ráno jsme si přivstali a šli kousek za hotel na pole fotit horkovzdušné balóny. Ty vzlétávají pravidelně každé ráno nad planinu pagod.

Místní prodavačka

27.12.2014 Tuto paní jsme potkali cestou vesnicí New Bagan kde bydlíme. Zaujala nás tím, že na hlavě nesla celý svůj náklad. Když jsem jí začal fotit, tak si sundala náklad a sedla si pod přístřešek kde rozbalila svůj prodejní artikl - prodávala nějaké semínka.

Lidé se tady fotí fantasticky

27.12.2014 Barma je zatím nejlepší zemí pro focení lidí. Vždy když je začnete fotit tak neprotestují, ale právě naopak. Začnou se chovat jako opravdoví modelové - usmějí se a na chvíli se zastaví, aby se Vám fotka povedla. Když za fotku poděkujeme i oni Vám poděkují, že jste si je vyfotil. Opravdu jsou všichni a to zatím bez výjimek, přátelští a milí.

Zemědělství ještě po staru

27.12.2014 To co třeba už v Thajsku dávno není vidět, tak tady v Barmě je docela normální. Na cestách je docela běžné se potkat s povozem taženým kravkama. Krávy jako tažné zvíře pomáhají hlavně na polích, kde jich je vidět docela dost, mechanizace v podobě traktorů je zde výjimkou. Koně tady mají také, ale s těmi vozí hlavně lidi a turisty nejraději.

Pagoda je vlastně modlitebna

27.12.2014 Každá pagoda je vystavěná jako modlitebna. Uvnitř je vždy umístěna podobizna budhy a to v různých podobách. Lidé pak chodí, přinášejí dary a modlí se - Barma je zemí s 98% budhistickou populací a i když zde po mnoho let vládla vojenská chunta tak budhismus je v lidech hluboko zakořeněn a dělá tak Barmu neobyčejně přátelskou.

První západ nad Baganem

27.12.2014 Největším lákadlem Baganu je vždy krásný západ a východ slunce. Již více jak hodinu před tím než slunce zapadne, jsou hlavní dvě pagody obleženy turisty a to doslova. Hlava na hlavě, že je to vidět už z dálky a tak jsme vzali útokem menší pagodu, kde tolik lidí ještě nebylo. Vylezli jsme na vršek a čekali jaký bude náš první Baganský západ.

Východ slunce byl zajímavější

28.12.2014 Tady se žádný fotograf moc nevyspí, stáváme v 5:30, tma jako v tunelu, nasedáme na kola a jedeme fotit východ slunce. Včera jsme si vybrali jednu z největších zdejších pagod a doufáme, že na východ zde bude méně lidí než na včerejší západ. Těsně před východem dorazíme na místo a je tady už tak 100 fotících turistů - to je docela dobrý, protože víme, že se na pagodu nějak ještě vejdeme. První fotka těsně po východu slunce je tato.

Balóny v plné parádě

28.12.2014 Chvilku po východu slunce startují balóny a ty jsou vždy vděčným fotografickým objektem. Hlavně ve spojení se starými pagodami a světlem, které na planinu vrhá právě vyšlé slunce. Foťáky kolem mne cvakali jako o život, každý chtěl udělat tu nejlepší fotku. Podobné fotky se objevují ve všech cestovatelských magazínech , které se Barmě věnují

Barmská babička jde z pole domů

28.12.2014 Na hlavě se v Barmě nosí všelicos a tak nepřekvapí, že úrodu z pole domů si může odnést i stará babička. Čirou náhodou jsme tuto paní potkali na cestě podél řeky jak si to rázným krokem šlapala do mírného kopečka. Naštěstí jsem měl na rameni foťák a tak jsem mohl udělat fotku, jak se říká ze života. Paní si všimla, že jí fotím až po vyfocení této fotky a asi i proto vypadá tak přirozeně.

Co stará pneumatika udělá radosti

28.12.2014 Na okraji vesnice jsem si všiml dvou malých kluků, jak si hrají uprostřed prašné cesty. Až když jsem přišel blíže, tak jsem uviděl, s čím si vlastně hrají. Byly to dvě staré pneumatiky z nějaké motorky a kluci si parádně vyblbli a jak byli zabraní do hry skoro ani nezaregistrovali, že je fotím - na té fotce je to myslím vidět.

Rozloučení s Baganem

28.12.2014 Nejlepším rozloučením s Baganem nemohlo být nic jiného, než nádherný západ slunce. Tentokrát jsme nebrali v úvahu doporučení všech možných průvodců a vyšli si jen tak kousek za hotel. Na přilehlých polích je několik pagod a hned po západu slunce jsme hledali nejlepší místo pro focení. Nakonec tyto 3 pagody přesně vystihují celý Bagan - hodně nádhery na malém kousku země.

Betel tady žvýká kde kdo

29.12.2014 Dnes jsme odjeli z Baganu a přesouváme se minibusem k jezeru Inle. Cesta po silnici trvá asi 7 hodin a v polovině trasy zastavujeme na jídlo v městečku Meiktila. Všímáme si tady hodně prodejců s betelem - žvýkací návykový list, ti co ho žvýkají a není jich málo, mají pak temně rudé ústa a plivají rudé sliny, které jsou tady všude na zemi.

Jiný kraj trochu jiná móda

29.12.2014 Dojeli jsme úspěšně do Nyaungshwe, což je městečko, které je výchozím bodem pro prozkoumání jezera Inle. I když jsme asi jen 400 km jinde, tak pozorujeme trochu jinou módu. Ženy na hlavách nosí látky a jsou i trochu jinak oblečeny. Fotku jsme pořídili na místním trhu a tato paní prodávala plody ze své zahrádky.

dobroty na večerním trhu

29.12.2014 Město Nyaungshwe je značně turistické a vše ve městě je tomu podřízené. I noční market počítá s tím, že se sem půjdou najíst turisté a jídelní lístek mají v angličtině. Také jsme neodolali a něco z dobrot co jsou na fotce vyzkoušeli. Barmánci mají velice dobrou kuchyni a speciálně barmské kari je chutné a dobré.

Jezero Inle

30.12.2014 Na celý den jsme si půjčili loďku a vyrazili objevovat zajímavosti jezera Inle. Píše se, že se jedná o jedno z nejhezčích míst v Barmě a je pravda, že se nám tady líbí. Takto vypadá klasická vesnice na jezeře - baráčky na kuřích nožkách a veškerá doprava je pouze loďkami

I tady žijí s dlouhými krky

30.12.2014 Náš lodní řidič vůbec neumí anglicky a tak z hotelu, kde jsme si loďku objednali, mu dali instrukce kam všude se chceme podívat. Zavezl nás i do části, kde se vyskytují ženy s dlouhými krky co jsme viděli v severním Thajsku. Tady pracovali jako tkadleny a vyráběli šály a různé látky.

Barmský klášter Maing Pyoe

30.12.2014 Náš pan lodník nás zavezl až na úplný sever jezera Inle, kde jsme se šli podívat na starý budhistický klášter Maing Pyoe. Moc se nám líbí zdejší pagody, jsou hodně dlouhé, vysoké a špičaté + jsou stavěné hned vedle sebe jedna na druhé.

Tady se pádluje nohami

30.12.2014 Specialitou jezera Inle jsou místní rybáři, snad na všech fotkách z Barmy se objevují rybáři se speciálními sítěmi a s pádlem místo v ruce na noze. Taky jsme byli zvědaví jak to dělají a je to až neskutečně přirozené, potřebují totiž obě ruce k rybaření a tak jednou nohou pádlují.

Západ slunce na jezeře Inle

30.12.2014 Z projížďky po jezeře jsme se vraceli až se západem slunce. Nedalo nám to, aby jsme si nevyfotili rybáře jak pracují se sítěmi když sluníčko vykouzlí pěkné barvy. I když bylo dost mračno tak rybář ochotně zapózoval a přes jeho síť to vypadá docela fajn

Klášter Mya Thein Than

31.12.2014 Na silvestrovský den jsme si půjčili kola a vyrazili jsme se podívat po okolí. Naplánovali jsme si to tak, že pojedeme kolem jezera a kde se nám bude líbit zastavíme. Jednou ze zastávek byla vesnice Mya Thein Than, kde jsme se šli podívat na stejnojmenný klášter.

Ještě jednou na jezeře Inle

31.12.2014 I s koly jsme se nalodili na loďku místního rybáře, který nás převezl z jedné strany jezera na druhou. Při přejezdu jezera Inle jsme vyfotili rybáře v akci, aby bylo vidět jak vlastně těmi nohami pádluje.

Barevné přístaviště

31.12.2014 Ještě před setměním jsme dorazili zpět do města a jelikož byl čas zastavili jsme se v přístavišti loděk, které vozí místní barmánce, ale i turisty na jezero. Večer je přístaviště hodně plné a tak loďky na fotce vedle sebe vypadají zajímavě.

Trocha adrenalinu na nový rok

01.01.2015 Silvestra jsme strávili celkem v pohodě, koupili si nějaké pivko a víno, počkali si na půlnoc a pak hned usnuli. Prvního ledna jsme si naplánovali tak trochu adrenalinový přejezd do města Kalaw a to místní dopravou společně s barmánci. Tak na podobném autě jsme jeli - naštěstí uvnitř.

místní jídelna v městečku Kalaw

01.01.2015 Městečko Kalaw je položeno v horách, přijeli jsme sem pouze na jeden den a tak jsme hned po příjezdu vyrazili do ulic. Je to tady méně turistický a tím více realističtější. Kousek od tržnice jsme procházeli kolem skvělé místní jídelny, jídlo bych si tam nedal, ale měli tam docela plno.

Stanoviště taxiků

01.01.2015 Řve to, čoudí to a skoro to nejede - tak přesně to jsou zdejší taxíky. Hned kousek pod tržnicí jsme narazili na jejich stanoviště, sedí se na korbě a vyjíždí se až se alespoň z půlky naplní.

Děda s cigárem

01.01.2015 Nejvíce času jsme se v Kalaw věnovali místnímu tržišti. Prošli jsme si ho několikrát a sledovali jsme cvrkot. Taky jsem koukal po místních lidech zda by nějaká tvář nebyla zajímavá na fotku. A najednou se proti nám objevil tento děda, rychle jsem se otočil a sledoval ho abych si ho mohl blýsknout.

Zpátky v Mandalay

02.01.2015 Tak jsme zase v Mandalay, z městečka Kalaw jsme se minibusem přesunuli do našeho výchozího barmského města. Dorazili jsme až večer a hned vyrazili na night market, protože jsme měli hlad a chtěli se najíst, ale na ulici se nám moc jídlo nezamlouvalo.

Neuvěřitelný night market

02.01.2015 Tak nic podobného jsme ještě v Asii neviděli. Night market v Mandalay je zvláštní tím, že trhovci si rozloží své zboží po obou stranách rušné silnice a dokonce i místo středního dělícího pruhu. Takže procházíme vystavené zboží a kolem nás jezdí motorky a auta. Pokud si dáte něco k jídlu tak sedíte přímo do silnice.

Antikvariát pod širým nebem

02.01.2015 Překvapením night marketu bylo velké množství knih, které se zde prodávalo. Byl to takový místní antikvariát pod širým nebem. Všimli jsme si mladého mnicha, který dlouze procházel všechny vystavené knihy, některé knížky i pročítal. Byl to ale jen jeden z mála koho knížky zajímali, ostatní byli o kousek dál, kde se prodávalo klasické komerční zboží.

výstup na Mandalay hill

03.01.2015 Na plánu jsme dnes měli prohlídku zajímavostí města Mandalay a to pěkně po svých. Šli jsme z hotelu pěšky do severní části města, kde se nachází velká většina zdejších zajímavostí a to včetně Mandalay Hill. Na tento konec jsme nakonec vyšli a počkali zde na západ slunce.

Klášter Shwenandaw Kyaung

03.01.2015 Ještě než jsme se vydali na výstup Mandalay Hill, tak jsme se šli podívat na opravdovou místní lahůdku. Klášter Shwenandaw Kyaung je celý vyřezaný ze dřeva a je to opravdu krásná stavba, postavil jí Barmský král v roce 1880. Na fotce je detail jedné z mnoha sošek na střeše kláštera.

Budhismus v Barmě

03.01.2015 Barma je zemí budhistům zaslíbená, i přes dlouhou dobu vojenské chunty se kláštery a pagody zachovaly. Mnichy potkáváte tady v Mandalay, ale i jinde, na každém kroku (tohoto mladého mnicha jsem cvakl, když mi vykoukl ze dveří kláštera). Praktikuje se zde budhismus - Théraváda, což znamená v překladu "učení starších" a představuje historicky nejstarší dochovanou cestu Buddhova učení.

Královský palác po západu slunce

03.01.2015 Západ slunce z Mandalay Hill nebyl zrovna takový jaký bych si ho představoval, na obloze ani mráček a tak barevná obloha se nekonala. Při cestě zpět na hotel jsme šli kolem Královského paláce a tak jsem alespoň vyfotil jednu z věží hradeb paláce. Královský palác je obehnán vysokou zdí s vodním příkopem a vchod je jen z jedné strany.

městečko Sagaing

04.01.2015 Dnešní den jsme si objednali auto s řidičem a vyrazili jsme se podívat na zajímavá místa kousek za Mandalay. První zastávka bylo buddhistické městečko Sagaing, na malém prostoru bylo hodně různých klášterů a také na ulici to byl samý mnich.

Dalším zastavením byla Innwa

04.01.2015 Řidič nás pak zavezl k přívozu loďek z kterého jsme se pak přes řeku dostali do vesnice Innwa. I tady na nás čekalo hodně prodejců suvenýrů a naháněčů na odvoz koňmo - prý je to daleko, ale my se vydali pěšky a docela v pohodě jsme si vše našli - včetně tohoto kláštera s pagodou

Západ slunce u mostu U Pein

04.01.2015 Zakončení dne jsme si udělali v městečku Amanrapura, kde mají raritu a to nejdelší teakový most na světě. Je opravdu hodně dlouhý a lidé tam chodí hlavně večer na západ slunce. Nemohli jsme si to nechat ujít a před šestou večerní jsme už se stativem byli připravení na foto dne. A opravdu západ byl skvělý - pár mraků dodalo západu tu správnou šťávu.

Rybí trhy mandalay

05.01.2015 Poslední den v Mandalay a zároveň v Barmě jsme věnovali prozkoumávání místních tržišť. Tržiště jsou zde ještě takové, jak si je představujeme z dob minulých. Plné lidí, samý shon a neuvěřitelný výběr zboží včetně typického zápachu. V jedné části rybího trhu jsme narazili na solené kusy ryb, ale že jsou hezky vystavené.

Trhy s kořením

05.01.2015 Hned vedle rybího trhu jsme procházeli částí, kde se prodávalo koření. Hlavním artiklem je zde čili a kari, které je základem zdejší kuchyně. I když je Indie relativně blízko, jídlo tady mají rozdílné. Různé druhy kari zde chutnají jinak než v Indii, skoro žádné jídlo zde není hodně kořeněné.

Voňavé květinové trhy

05.01.2015 Tolik květin pohromadě jsme ještě neviděli. Vonělo to tady nádherně, prodejní stánky byly namačkány jeden vedle druhého a kytky v nich krásně vyrovnány. Barvami to jen hrálo a nejvíce se asi prodávaly růže. Květinový trh byl hned vedle zeleninového a tolik zboží na jednom místě není snad ani možné prodat - je ale pravda, že Barma je zemědělskou zemí s čímž souhlasíme.

Až umělecké pracoviště

06.01.2015 Je to až neuvěřitelné, ale stánky kde se prodává betel jsou snad na každém rohu. Betel jsou zelené listy pepřovníku betelového, které se potírají vápencem a přidávají se nedozrálé plody palmy arekové. Jak vypadá pracoviště na výrobu barmského betelu - viz foto.

Kolo je základ dopravy v Barmě

06.01.2015 To co je vidět na fotce je nejčastější dopravní prostředek ve městech. Kolo a k němu je připevněna jakási sajdkára, majitelé těchto kol jsou pak nejlevnějšími taxikáři a nebo případně zásobovači - na kole vozí i dost objemné náklady. Řidiči jsou ale většinou starší pánové a tak tento způsob přepravy asi brzy z Barmy vymizí.

Air Asia na černé listině

07.01.2015 Co jsme byli v Barmě tak společnost Air Asia měla velký problém, poprvé za svou existenci jim spadlo letadlo. S Air Asia se po celé Asii létá opravdu hodně, protože jejich ceny jsou nízké. Pokud si včas rezervujete letenku tak jí není problém sehnat pod 1000,-Kč.

Poslušně hlásím tady je Bangkok

07.01.2015 Naše zimní cestování se blíží do svého závěru. Z Barmy jsme se vrátili zpět do Bangkoku a první naše kroky vedly do oblíbeného centra Terminál 21, kde každého příchozího návštěvníka takto zdraví pikolík u vstupních dveří. V Bangkoku pobudeme 7 dní a pokusíme se podívat na město i z jiné strany.

Plná hala starých věcí

08.01.2015 Odpoledne jsme se jeli podívat do vyhlášeného obchodu Papaya Market. Je to velká hala s ochozy po stranách - asi na 4 patra a vše je plné starých retro věcí. Hlavně nábytek, stará rádia, kola, obrazy, lampy a různé nepotřebné věci - prostě takové obrovské vetešnictví. Našly by se tam hezké a zajímavé kousky, ale ty ceny nebyly zrovna fajnové.

Vespa je to správné retro

08.01.2015 V jednom patře jsme narazili i na staré motorky Vespa, které jsou společně s broukem asi synonymem retra. Bylo jich tady dost vystavených, ale jezdit asi už moc nebudou. Bylo zajímavé procházet tou starou veteší s představou, že i na věcech, které jsou spíše k vyhození, se může dobře vydělávat.

Cestovatelské zátiší

08.01.2015 Tato fotka jen dokazuje, že skoro vše se dá prodat, vlastně i starý kufr, který byl značně poškozen byl zde vystaven a čekal na svého nového majitele. Pruhovaná taška, která není taškou ale jen rekvizitou do filmu - jako by vypadla z filmů od Karla Zemana.

Z brouka je hezký bar

09.01.2015 Jsme na okraji Bnagkoku a máme namířeno na noční trh, který se těší velké oblibě mezi mladými lidmi. Dorazili jsme už odpoledne, ještě za světla a tak se prodejci teprve připravovali na večerní nápor. Ale tento barman, který si udělal bar ze starého brouka, už měl první zákazníky.

Marťan na sáňkách

09.01.2015 Night market se jmenuje Rod Fai Market a je znám jako Train Night Market. Je na okraji Bangkoku a jsou zde k vidění různé věci. Třeba Marťana na sáňkách, nebo jedna část areálu je věnována blešímu trhu - místní prodávají věci, které snad našli někde na smetišti - zajímavé s čím vším se dá obchodovat.

Stará auta jako reklama

09.01.2015 Je tady taky hodně starých aut, některá již stojí venku a jsou opravená, ale některá ještě čekají na svůj nový lak. Dokonce jsme v jednom skladu narazili na starou motorku ČZ. Ty hlavní obchody mají stará auta před vchodem do krámu a tím si lákají zákazníky - stejně jako v Americe.

Prodavači musí zaujmout

10.01.2015 Pokud chcete prodat tak je potřeba být v něčem jiní než ostatní. To přesně platilo dnes na Weekend Marked, kam jsem se šli podívat. Krámek na krámku, ale nejvíc lidí bylo kolem krámu tohoto pána. Byl nápadně jinak oblečen, pořád něco mluvil, nechával se fotit a přitom jen vařil v malém krámku na rohu ulice.

Hit mladých thajců

10.01.2015 Selfie je všude, skoro každý mladý thajec má mobil s vysouvací anténou - ono to tak vypadá a vlastně to tak i funguje. Na konci té antény mají držátko na mobil a pak se někam doprostřed ulice společně postaví, vysunou anténu a už se fotí. Je to tady hit, ty antény se prodávají skoro všude.

Lodní MHD je nejrychlejší

11.01.2015 V Bangkoku mají lodní MHD a je to nejrychlejší způsob jak ve špičce po Bangkoku cestovat. Vydali jsme se ze Sukhumvit road až do China Town a trvalo to asi 15 minut. Stejná cesta busem trvá víc jak půl hodiny a taxíkem podobně. Voda v řece po které jsme jeli nebyla zrovna průzračná, ale až tolik odpadků tam nebylo - čekali jsme to horší.

Opět jsme v Čínské čtvrti

11.01.2015 Čínská čtvrť v Bangkoku má své osobité kouzlo. O víkendech je tady prázdno a zároveň v některých částech pěkně plno. Klasické krámy mají zavřeno a tak procházíte prázdnými ulicemi, ale v centrální části se konají víkendové trhy a tam to vypadá, jako by tam bylo celé zdejší čínské obyvatelstvo.

Tuk tuků jezdí stále míň a míň

11.01.2015 Tuk Tuk je oblíbené thajské vozítko, ale postupem doby se vytrácí, je ho vidět stále méně a méně. Jak se v Bangkoku zlepšuje doprava tak třeba na Sukhumvit a v okolí Siam square ho skoro nevidíte. Ale naštěstí je tady China Town, kde se bez něj obyvatelé asi jen tak neobejdou - tady jich jezdí stále dost.

večeře nad Bangkokem

12.01.2015 Asi pěkný rozhled má dvojice, která si zaskočila na jídlo do nejvyšší restaurace v Bangkoku. Je umístěná v budově Baiyoke Sky Hotel což je nejvyšší budova v Thajsku. Ještě o něco výše je umístěna vyhlídková plošina z které se dá skvěle pozorovat celý Bangkok.

Dopravní tepna bangkoku

12.01.2015 Po setmění krásně vyniklo jak celý Bangkok je prošpikovaný dálnicemi a silnicemi. Navíc jak obrovský je všude provoz a dopravní zácpy. Foceno z 84 patra Baiyoke Sky Hotel, platí se zde vstupné 300 báthů a oproti stejné atrakci v NY tady bylo pramálo lidí.