typické rybářské lodě

17.03.2010 A jsme na cestách - hned po příletu na Srí Lanku se jdeme podívat k moři

Sloní útulek Pinnawela

17.03.2010 První zastavení při cestě kolem Srí Lanky byl sloní útulek Pinnawela

Buddha v Dambulle

17.03.2010 Na první dny cestování po Srí Lance jsme si pronajali auto s řidičem a zároveň průvodcem, tento den jsme navštívili Město Dambulla

Klášter vytesán ve skále

17.03.2010 Hlavní místní atrakcí je Rock Temple, což je klášter,který je vytesán přímo ve skále.

místní omladina

17.03.2010 Rádi se tady nechávají fotit a docela pěkně i zapózují

Královská Anuradhapura

18.03.2010 Anuradhapura bylo dlouhou dobu hlavním královským sinhálským městem a tak je zde mnoho historických památek

Místní brčálník

18.03.2010 Při prohlídce staré části města jsme narazili také na pěkný koupací bazén.

jedna z hlavních dágob

18.03.2010 Dágoba - to se zde říká těmto stavbám - je jich tady opravdu hodně.

A ještě jedna v bílém

18.03.2010 A i tato v bílém provedení byla také moc hezká

staří cejloňané měli ale vkus

19.03.2010 jednou z hlavních atrakcí Cejlonu je vesnice Sigiriya, kde se nacházejí staré fresky s bujně obdařenými ženami

jen tak se tam vyhřívala

19.03.2010 jedna z místních hojně se vyskytujících živočichů - ještěrka mnohobarevná

bazén s výhledem

19.03.2010 Na vrcholu stolové magnetické hory kdysi žili místní vládcové. V tomto bazénu se jim muselo dobře koupat

vstup na stolovou horu

19.03.2010 Tudy vede vstup až na vrchol stolové hory - po chodech pěkně nahoru. Měli to v minulosti ale pěkně zařízené.

Kobra pro pobavení

19.03.2010 Místní se snaží vydělat na čemkoliv - tato kobra vypadala nebezpečně, ale vyfotit s určité vzdálenosti se nechala

stolová hora Sigiriya z dálky

19.03.2010 Nikde nic a najednou z roviny vylézá taková to hora. Z dálky vypadá impozantně.

Polonnaruwa další historické místo

19.03.2010 Posledním městem z takzvaného historického trojúhelníku, které jsme navštívili byla Polonnaruwa

I tady jsou podobné stavby

19.03.2010 Podobné jako jinde, ale přeci jenom každá je jinak krásná

Drzé opice

19.03.2010 Tady jich ale je - všechny jsou hodně drzé a pořád by Vás o něco obrali

A jsme v Kandy

20.03.2010 Poslední den s naším řidičem - ten nás odvezl do Kandy, druhé největší město Srí Lanky. Je to tady hodně duchovní.

Uvnitř chrámu Buddhova zubu

20.03.2010 V Kandy jsme večer navštívili chrám Buddhova zubu, kde právě probíhala místní modlitba - zajímavý zážitek.

Botanic garden

21.03.2010 Druhý den v Kandy jsme navštívili Botanic garden - pěkný rozlehlý park s mnoha zajímavými stromy - nejvíc nás zaujal les Kaloně Indického, kde v korunách těchto stromů viselo až neskutečné množství hlučných netopýrů

Jsme na nádraží - pojedeme vlakem

22.03.2010 Cestování vlakem je na Srí Lance prý zážitkem a tak už jsme na místním nádraží a čekáme na vlak.

Takto se tady cestuje

22.03.2010 Pohodička - venku teplo tak proč by jsme se nemohli dívat jak cesta vlakem utíká

setkání prodavačů

22.03.2010 Chodí vlakem a snaží se prodat - většinou si od nich vždy někdo něco koupí - je pravda že kupují hlavně místní.

Adams peak

22.03.2010 Velice oblíbená destinace jak místních, tak i zahraničních návštěvníků. To jsme ještě nevěděli do čeho jdeme.

Pohled na horu

22.03.2010 Ubytovali jsme se hned na místní návsi v hotelu a z terasy jsme viděli až na horu Adams Peak - tak až tam nahoru za chvíli vyrážíme.

Tak jsme to dali

23.03.2010 Vyrazili jsme kolem půlnoci, šlo se pořád a pořád do kopce, v půlce cesty jsem to chtěl vzdát, ale nakonec jsme to dali - jsme na vrcholu a začíná svítat.

Těsně po východu slunce

23.03.2010 Adams peak je horou na kterou se chodí místní modlit - těsně po východu slunce probíhá na místě společná modlitba.

Už jsme zpět na hotelu

23.03.2010 Konečně jsme dorazili zpět na hotel. Kdybych to byl býval věděl, tak bych tam nešel, ale ne myslím že na tu cestu budu vzpomínat hodně dlouho.

Čajová políčka

24.03.2010 Pokračujeme vlakem dále až k městečku Haputale, které je střediskem pěstování světoznámého cejlonského čaje.

Z vlaku to vypadá nádherně

24.03.2010 A další z takových políček, cesta vlakem proběhla i díky focení velice rychle, celá oblast je plná podobných míst.

Vrcholky byly v mracích

24.03.2010 Jdeme stále výš a výš a mraky pomalu zahalují konce, občas i mrholí.

Lipton´s seat

24.03.2010 Cílem naší cesty byl kopec s názvem Lipton´s seat podle něhož se jmenuje jeden z nejznámějších čajů světa - Lipton

Smíšené zboží Haputale

25.03.2010 Nějak takto vypadá plně zásobený místní obchod, který nabízí vše co tady potřebujeme - takový místní obchodní dům.

Oblíbený dopravní prostředek

25.03.2010 Stejně jako v mnoha jiných asijských zemích je pro dopravování lidí a zboží oblíbená rikša.

Dej mi za fotku peníze

25.03.2010 Velice rychle se místní přizpůsobili turistickému ruchu. Za fotku tady požadují pár rupek a bez jakéhokoliv studu natáhnou ještě při focení ruku.

Přeplněný taxík

25.03.2010 Mezi městy se cestuje v podobně přeplněných autech. Co se do auta narve to je dobře, alespoň má taxikář větší vývar.

Netváří se zrovna přátelsky

25.03.2010 Tohoto mladíka jsme potkali na ulici při trhání čaje. Zaujalo nás jeho skoro až indiánské zmalování.

Prodejna zeleniny

25.03.2010 Vše co roste se prodává v místních stáncích. Kromě zeleniny a ovoce si můžete koupit i žvýkací betel.

Rozkvetlá ulice

25.03.2010 Je jaro a na mnoha místech to tady všechno kvete. Tato kytka roste na každém místním rohu a má nádherné květy.

Výhled z našeho hotelu

Výhled  z našeho hotelu
25.03.2010 Tak toto je zcela exklusivní výhled z terasy našeho hotelu, který jsme si tady náhodou našli. Jinde by se za takový výhled platil skoro zlatem a tady nás to stálo něco kolem 200 za noc

A zase chtějí rupky

25.03.2010 Jen co potkáte zajímavé lidi a namíříte na ně foťák tak by chtěli něco zaplatit i když jde o ženy které jdou z práce domu.

Výstavní ještěrka

26.03.2010 Podobných živočichů je tady na Srí Lance hodně, ale jen některá se chce fotit, tato pěkně a dlouho pózovala.

Přesun z hor k moři

26.03.2010 Z hor a čajových políček jsme se autobusem přesunuli k městečku Jala, kde jsme si naplánovali výlet do místního Národního parku.

Příprava na Národní park

26.03.2010 Procházíme místní vesnici a připravujeme se na focení zvířat na Národním parku JALA, jsem zvědav co všechno uvidíme.

Sloní rodinka

27.03.2010 Do parku se jezdí s průvodcem a v terénním autu do kterého se vejde asi 10 osob. Naštěstí jsme i při burácejícím motoru narazili na rodinku slonů.

I ledňáčka jsme zahlídli

27.03.2010 Po cestě jsme narazili i na barevné ledňáčky, kterých zde bylo docela dost, ale jen jak slyšeli motor tak byli fuč.

Opička na konec

27.03.2010 Pěkná opička se na nás dívala z koruny stromu, něco si tam jedla a tak se nechala v klidu vyfotit.

A jsme opět u moře

28.03.2010 Srí Lanku jsme pěkně objeli a už jsme zase u moře. Blížíme se k městu Galle, které je známé svou koloniální architekturou. Toto bylo krátké zastavení u moře

Galle - staré holandské město

28.03.2010 Pěkné koloniální památky v městečku Galle. Město bylo vystavěno holandskými námořníky a dodnes je zde mnoho pěkných staveb.

Maják na útesu

28.03.2010 Krásné místo na procházku kolem moře až se dojde ke krásně dochovalému majáku.

Zákoutí města Galle

29.03.2010 Při procházení městečka Galle se občas najdou docela pěkná místa a zákoutí. Třeba jako toto místo s kořeny stromů tvořící bránu na náměstíčko.

Rybí trh Mirissa

29.03.2010 Máme den odpočinku v letovisku Mirissa, bydleli jsme v krásném penzionu se skvělým výhledem na moře a zašli se také podívat na místní rybí trh.

Lov ryb z těchto kůlů

29.03.2010 Specialitou místních rybářů je také chytání ryb na těchto kůlech. Jsou rozmístěné na mnoha místech podél pobřeží.

Západ slunce u moře

30.03.2010 Na pláži jsme si počkali až bude zapadat slunce. Našli jsme si pěknou palmu, která pěkně zasahovala do pláže a fotka byla na světě.

CocaCola se pije všude

30.03.2010 Pomalu se přesouváme podél pobřeží směrem ke Columbu. Nakonec jsme docela i pochopili jak zde funguje místní autobusová doprava a stačilo si v Mirisse stoupnout k silnici a počkat až pojede minibus, který byl klimatizovaný a nebral více lidí než bylo sedaček.

A jsme v Colombu

31.03.2010 Najali jsme si taxikáře a on nás vozil po zajímavých místech, kterých jak jsme zjistili nebylo mnoho.

Nástěnná malba

31.03.2010 I když v Colombu toho na prohlídku moc není tak občas na něco zajímavého narazíte co se Vám líbí, jako třeba tato nástěnná malba.

Loučení s Colombem

31.03.2010 Poslední foto ze Srí Lanky - je to pěkný kus země a určitě stojí zato se sem jet podívat a Srí Lanku procestovat.