Indie - den druhý

Tak nakonec je vše jinak, ještě včera večer jsme zjistili, že auto s řidičem je možné domluvit až ráno a to nejdříve v 10:00 a tak jsme šli v klidu spát, aspoň jsme se po dlouhé cestě vyspali dosytnosti. Ráno kolem 10:00 jsem vyběhl před hotel a šel kousek k vlakovému nádraží, tam mají stanoviště taxi a tak se pozeptám po ceně. Pár taxíků tak opravdu stálo a tak jsem se optal na cenu - nejdříve zkoušeli 4.000 rp. ale já jsem se chtěl dostat na cenu 2.500 rp. to nakonec neklaplo, nejnižší cena byla 3.000 rp. a tak jsem si zjistil, že cena od hotelu není přemrštěná a objednal si od hotelu cestu do Dharmasali za 3.200 rp.

Včera jsme chtěli jet nejdříve do Dalhousie, ale nakonec nám bylo vysvětleno, že lepší je jet nejdříve do Dharmasali a pak případně do Dalhousie. Takže přesně ve 12:00 pro nás přijíždí řidič a my nasedáme do malého Tata Indigo, řidič neumí anglicky a tak na prstech nám ukazuje že pojedeme asi 5 hodin. Jsem zvědav jak bude cesta probíhat, první část cesty je docela v pohodě až na jedno zdržení kvůli bouračce, řidič autobusu asi zaspal a zajel do příkopu, vypadalo že nikomu se nic nestalo. Jedeme dál a tak za 3 hodiny jízdy z Amritsaru už v dálce vidíme hory a najednou rána a jedeme po prázdné pneumatice - píchli jsme, představuji si v rychlosti kde teď budeme shánět pneuservis, ale k mému překvapení jsme píchli těsně před ním - bylo to náhoda? A nebo nějaká finta místního pneuservisu? to se ale už nedozvíme, kolo bylo opraveno za půl hodiny a my pokračujeme dál.

Těsně před úpatím hor jsme opustili stát Paňdžáb a vjeli jsme do státu Himáčalpradéše - projeli jsme stanoviště kde řidič zaplatil asi 80 rp. Z rovné pustiny pomalu a jistě vjíždíme do hor, je to tady mnohem zelenější a také zde vidíme hodně krav, ty jsme v Pandžábu skoro neviděli. Projíždíme města Čakki, Kofta a také Gaggal, kde je hlavní letiště této oblasti. Po pár kilometrech již vjíždíme do Dharmasali, je vidět že je to horské městečko, samá prodejna cetků, jídla a zbytečností. Náš hotel jsme objednali přes server Agoda a byl u něj velká sleva na 40 USD (původně 110) a tak jsme zvědaví jak to tam bude vypadat, řidič nás veze pořád do konce a asi tak 5 km za Dharmasalou jsme na místě - první dojem je skvělý, hotel stojí na kopci a z okna má výhled na protější pohoří Dhauladhar, přijíždíme k hotelu Victoriya Palace a doufáme, že dostaneme pokoj s výhledem na pohoří, po chvilce nás pikolík odvádí na pokoj, ale dává nás do pokoje bez výhledu - koukáme do skály, ale já se nedám a jdu za provozním zda by jsme si pokoj mohli vyměnit a po naší žádosti se stěhujeme do nejvyššího pokoje s absolutním výhledem do údolí a na protější hory. Akorát zapadá sluníčko a po horách se převalují bílé mráčky a tak neváhám a vytahuji stativ a dělám několik fotek (např. úvodní tohoto blogu).

Byla to opravdu krása už se těším na svítání, uvidím zda bude dobré počasí a bude něco vidět, jinak teplota je tady o poznání nižší - asi tak 27 - 30 stupňů a to je teplota akorát pro nás. Večer přišel docela rychle a tak jsme si na pokoj objednali večeři, něco z indické vegetariánské stravy a bylo opět velice dobré. Brzy jdeme spát, ráno si dávám budíka na 6:00 abych se podíval jak to bude s východem slunce.