Indie - den dvacátý druhý

Vyspali jsme se výborně, pokoj jsme měli hned vedle potoka a tak když jsme otevřeli v noci okna tak nám hučela voda celou noc a skvěle se nám spalo. Ale v pokoji jsme nespali sami, ještě večer jsme si i stropu všimli velkého pavouka na šířku mohl mít tak 10cm, nechali jsme ho být a doufali, že nám v noci nevleze do postele - nevlezl, ale když jsme balili oblečení našel jsem ho v bundě.

Po snídani jsme se vydali na prohlídku vesnice Diskit, když jsme včera byli v klášteře nad vesnicí tak jsme si všimli, že za vesnicí jsou políčka a také mnoho volných ploch. Celé údolí Nubra je docela dost široké a z obou stran obehnané vysokými horami z nichž ty nejvyšší mají bílé sněhové čepice. Vesnicí jsme prošli docela rychle a za ní začali být oplocená území, kde si lidé pěstovali všechno možné, cesta vedla stále dál, občas přes ní tekla voda a tak jsme museli brodit, naštěstí to nebylo hluboké. Zelené oplocené pozemky střídaly pískové planiny, kde se pásli oslíci a kravky, jinak žádná jiné zvířecí obyvatelstvo jsme nepotkali.

Asi tak za 3km jsme došli na velkou volnou plochu, kde byla tráva, nízké stromy a.občas i voda či spíše bažina. Vypadalo to tady trochu děsivě, ale přitom to bylo i hezky fotogenické, zdrželi jsme se asi hodinku a vyrazili na zpáteční cestu, k našemu guest-housu jsme dorazili přesně ve 12:00, počkali chvilku na naše spolucestovatele, kteří se i dnes vydali na pískové duny a na Camel safari. Pak jsme již opustili Diskit a vydali se na cestu zpět do Lehu. A hlavně na co bych neměl zapomenout - dnes bylo celý den luxusní počasí - mráčků bylo jako šafránu a tak fotky v některých případech vypadají až kýčovitě - obloha je úplně tmavě modrá a mráčky jsou zářivě bílé.

Cesta do Lehu trvá asi 4 hodiny a opět pojedeme přes sedlo Khardung-la, ale než tam dojedeme zastavíme si na oběd a pak ještě pozorujeme docela zajímavý úkaz na obloze - nad horami které jsme měli po pravé ruce pluly dva mráčky a kolem nich byla zřetelně viditelná duha - jak tam vysoko vznikla nevíme, ale až přijedeme domu tak se podívám na internet a pokusím si to pro sebe vysvětlit. Do sedla jsme přijeli kolem 16:00 a počasí i zde bylo skvělé a tak jsme udělali další fotky z výšky 5603 metrů s krásnou modrou oblohou. Pak už nás jen čekala cesta dolů do Lehu, řidič jel docela rychle a tak v Lehu jsme byli na to šup.

Výlet do Nubry byl opravdu vydařený a každému kdo Ladakh navštíví si tuto část krásné přírody a bezva lidí nesmí nechat ujít. Řidič nás vysadil u hotelu, rozloučili jsme se s našimi českými kamarády, naše cesty již rozdělí, my jedeme na výlet k jezeru Tso Moriri a oni mají plánu výstup na Mt.Stok což je hora s výškou přes 6000 metrů. Večer si opět zajdeme do naší restaurace a pak na internet a jdeme spát, v místě našeho hotelu nejde elektřina a tak dieslové generátory běží u všech baráků naplno, což je pěkný randál.