Indie - den patnáctý

BUNDI - RANTHAMBHÓR / úterý 12.dubna 2011

V úterý se loučíme s Bundí - kolem 9:00 jdeme na snídani a na ulici hned před hotelem slyšíme jak se přibližuje pomalu něco co hrozně nahlas pouští muziku, jdeme se podívat před vchod a vidíme průvod lidí kolem stříbrného vozítka, který je vybaven amplióny z kterých se line místní hudba, před tímto vozem ještě jeden muž na koni ve slavnostním úboru - Ajay nám pak říká, že se jedná o svatební průvod - auto takto jezdí po městě a dává svým hlukem na vědomí, že se někde koná svatba. Po snídani už nasedáme do auta a pomalu vyrážíme do dalšího města a tím je menší městečko Ranthambhór, cesta je docela v pohodě až na několik úseků kde jedeme pomalu, protože je to samá díra, občas po cestě zastavíme, protože vidíme v krajině malé modlitebny a některé z nich jsou docela staré. Po levé ruce se podél cesty táhne pohoří, které je zajímavé tím, že je dlouhé více jak 100 km a široké maximálně 1 až 2 km.

Ranthambhór je vlastně Národní park, který leží kousek od města Saváí Madhópur, ale v městě nic zajímavého není a vše je soustředěno kolem staré pevnosti Ranthambhór, za posledních několik let se zde daří turistickému ruchu, kromě pevnosti je zdejším hlavním lákadlem Safari - v tomto parku jako v jednom z mála je prý možné vidět v živé přírodě tygra - uvidíme zítra, na ráno jsme si cestu do Národního parku objednali a sám jsem zvědav co vše se nám podaří vidět.

Dnes odpoledne až bude trochu lepší počasí, myslím tím méně stupňů (opět se dnes šplhaly teploty na 40 stupňů), tak s Ajayem jedeme na prohlídku pevnosti Ranthambhór.

Pevnost je asi na 5 km od našeho hotelu, do areálu pevnosti je nutné aby řidič měl povolení, jelikož se nachází na území Národního parku, ale v méně střežené zóně. Ranthambhór je stejně jako jiné pevnosti v Indii postaven na kopci s nádherným výhledem do okolí a podobně jako v Bundí je polorozpadlý. Při příjezdu k hlavní bráně nás hned otravovali místní naháněči zda nechceme průvodce, byli dost neodbytní, až jsem na něj začal mluvit česky tak snad pochopil že nic od něj nepotřebujeme. Než jsme došli až na kopec tak jsme museli projít 3 bránami, je pravda, že zabezpečení pevností proti nepřátelům měli všechny pevnosti dosti bytelné. Celý areál pevnosti je hodně rozsáhlý a kromě hlavních budov je tam mnoho chrámů z nichž několik je plně funkčních, dokonce jsme i viděli v několika polorozpadlých chrámech poustevníky, kteří tam přežívali - ovšem fotit se nechtěli. Pomalu se stmívá a tak se vracíme pomalu zpět k autu, dnes musíme jít brzy spát protože zítra se vstává hodně brzo - jedeme na safari a už v 5:00 musíme kupovat lístky pro vstup do parku.

Motto patnáctého dne : nejhezčí kopce v Radžastánu jsou obsazeny maháradžovými pevnostmi.