Austrálie - den devatenáctý

JABIRU - NP KAKADU - MATARANKA / pátek 23.prosince 2011

Jak jsem psal, tak karavan park byl moc hezký a my jsme si libovali, že jsme v něm sami, ale to jsme ještě netušili, že kolem půlnoci přijede nějaká místní „zhulená" mládež a bude dělat bordel - a vůbec nechápu, že v celém parku bylo volno a oni se postavili hned vedle nás a hulákali, nahlas se bavili a občas i troubili klaksonem auta. No byla to hrůza noc, naštěstí kolem jedné usnuli a my také. Jelikož byla před námi prohlídka co nevětší části NP Kakadu za jeden den, tak jsme brzy stávali a už v půl osmé jsme jeli směr NP Kakadu. Zapomněl jsem něco napsat o městečku Jabiru - je to jen velmi malé město, které slouží jako brána do NP Kakadu a pak zde má sídlo firma, která nedaleko odtud těží uran - naleziště je opravdu významné, protože se zde nachází 15% světových zásob uranu. V městě jinak nic není a ani velký místní supermarket není tak vybavený a zásobený jako v jiných městech.

Skrz NP Kakadu vede jedna hlavní silnice a po té jsme také jeli, jelikož je ovšem monzunová sezóna tak velké množství odboček do parku je pro velkou vodu a rozvodněné řeky uzavřena. Ale hlavní atrakce vnitřní části NP Kakadu byla sjízdná a tak jsme i my navštívili oblast Nourlangie Rock, kde najdete více jak 20.000 let staré kresby původních obyvatel, kteří malovali

MATARANKA - WAUCHOPE / sobota 24.prosince 2011

Tak v klidu a pohodě jsme se tady v teple ještě nevyspali, bylo akorát příjemně na spaní a ráno jsme si trochu přispali, po osmé jsme už byli na nohou, dojeli si do místního obchodu pro snídani a pak jsme si ještě počkali na místní show - krmení ryb Barunga. V areálu karavan parku bylo větší jezírko s lekníny a v něm žilo 6 velkých ryb Barugha, místní chovatelka přinesla kyblík s malými rybkami, stoupla si do vody a Barunghy, které byly tak metr dlouhé už připlavaly a čekaly na první sousto - jen co chovatelka vložila malou rybku do vody Barungha se nenápadně přiblížila a pak velice rychlým pohybem rybku spolkla. Po tomto představení jsme si ještě zajeli do místního Národního parku Elsey vykoupat se do horkých bažinných jezírek Bitter Springs.

Pak jsme již nabrali směr Rudý střed, pokud to vše dobře dopadne, tak by jsme měli být v samém středu Austrálie u hory Uluru zítra večer. Cesta to bude zdlouhavá, protože po cestě není nic až tak zajímavého co by stálo za zastavení. Ovšem jedna zastávka přeci jenom byla - podívali jsme se do vesnice Daly Waters, která je vyhlášená místní starou hospůdkou. A je pravda, že je to hospoda velice zvláštní, po stěnách najdete sbírku všeho možného od podprsenek přes sandále až po poznávací značky aut z různých zemí. Kdysi ještě v pionýrských

WAUCHOPE - ULURU / neděle 25.prosince 2011

Po Štědrém dni přichází Boží hod a právě tento den je tady v Austrálii hlavním Vánočním svátkem a tak mají všechny obchody zavřeno. Ovšem my jsme si to spočítali tak, že by jsme měli dnes dojet do Alice Springs a pokud budeme mít štěstí a bude nějaká benzínka po cestě otevřená, tak dojedeme až k hoře Uluru. Vyjeli jsme docela brzo, protože pokud náš plán vyjde tak máme před sebou největší denní štreku - 950 km. Že je svátek je vidět na silnicích, první auto jsme potkali snad až po hodině jízdy a byli to navíc také turisté s karavanem. Kolem nás je úplně prázdná krajina, jen silnice a poušť, občas narazíme na odbočky k rančům a také míjíme asi tak vždy po 100 km nějaký roadhouse - v Austrálii takto označují něco jako u nás motel, ale tady je vždy malá benzínka, prodejna potravin a nějaké to ubytování, většinou v takových mobil-buňkách a nebo pronajímají místo pro karavan. Připadalo mi to jako ve starých dobách u nás, kdy byli na cestách mezi městy zájezdní hostince, které byly rozmístěné po cestě tak akorát, aby pocestní dojeli.

Kolem 10:00 bylo venku už nesnesitelné vedro, ještě že máme v autě klimatizaci, která dělá cestu docela příjemnou. Venkovní teplotu jsme si zjistili až v Alice Springs, kam jsme

ULURU - KINGS CANYON / pondělí 26.prosince 2011

Ráno nás už v pět ráno vzbudila odjíždějící auta, která vyrážela z karavan parku na východ slunce k hoře Uluru. Ovšem já jsem tušil menší zradu, podíval jsem se na oblohu a ta byla celá zamračená a mé tušení bylo správné - žádný východ slunce se dnes pro velkou oblačnost nekonal. Ale i tak jsme z karavan parku odjeli po šesté - nejdříve jsme se vydali na obhlídku druhé části NP a to Kata Tjuta. Tato formace skal je úplně odlišná od Uluru, ale také jde o monstrózní podívanou, čím blíž jste, tím více Vás udivuje, jak to zde mohlo „vyrůst". Z každého úhlu Vám skály připomínají něco trochu jiného, v jednu chvíli to vypadalo, jako by vedle sebe zakotvily vesmírné lodě a zkameněly, chvilku to připomíná Kaplického chobotnici a pak zase obrovskou ponorku. Bylo ještě docela brzo ráno, obloha stále lehce zamračená a tak docela fajn podnebí pro malý trek. Zaparkovali jsme u poslední skály a vydali se do tzn. Větrného údolí, odkud byl hezký výhled na zadní část skal. Jak jsme se vraceli zpět na parkoviště, už prokouklo sluníčko a začalo být pěkné vedro. Některé treky jsou zde zakázané od 11:00, protože přes poledne je zde opravdu velký hic a někteří turisté přecení své schopnosti a kolabují. Zde jsou i na tyto „neposlušné" turisty připraveni - každý trek je na několika místech vybaven telefonem a tak pokud se Vám udělá špatně

KINGS CANYON - WYCLIFFE WELL / úterý 27.prosince 2011

Když se před odjezdem do Austrálie podíváte na teploty, které panují v různých oblastech, tak vždy Vás bouchne do očí teplota v Rudém středu - pravidelně zde vystupují nad 40 stupňů a tak i my jsme se toho trochu báli. Je pravda, přes den je to zde opravdu hrozné, ale zato v noci naopak je tady velmi příjemně. Tak třeba včera večer začal foukat od západu docela silný vítr a v karavanu nám to pěkně profukovalo a kolem půlnoci ještě přišel mírný déšť, který to pěkně příjemně ochladil a ráno je dnes skvostné. Něco po sedmé ranní odjíždíme, a jedeme směr Kings Kanyon, který je od karavan parku jen dva kilometry. Parkoviště je docela plné, i několik autobusů parkuje a tak je jasné, že zde nebudeme sami. I když je zatím stále pod mrakem, tak teplota pomalu a jistě šplhá vzhůru a na výstražných cedulích před vchodem do parku je značeno, že teplota dnes bude vysoká. V Kings Kanyonu je několik tras, které je možné pěšky projít, asi ta nejvíce atraktivní je projít kaňon celý kolem dokola, je to trek asi 6 kilometrů a dá se obejít kolem tří hodin. Na tomto treku je nejhorší začátek, kdy musíte po úbočí jedné hory vylézt až nahoru nad kaňon a pak postupně celý kaňon obcházíte. A co my - bylo docela už dost hodin a tak jsme nechtěli zde trávit 3 hodiny, takže jsme si vyšlápli až nahoru nad kaňon, kde jsme si udělali hezké fotky, protože akorát začalo

WYCLIFFE WELL - MOUNT ISA / středa 28.prosince 2011

Tak snad máme za sebou jednu z nejhorších nocí v Austrálii, to jsme si ale blbě tento kemp vybrali. UFO bylo všude kolem nás, bodalo a bzučelo celou noc, až ráno jsme zjistili, že kemp je kousek od bahnité nádrže s vodou a tak ufounským komárům z jiné planety se zde skvěle dařilo. Rychle jsme odjeli a říkali si - snad to nejhorší máme už za sebou. Kousek po silnici směrem na Tennet Creek jsou Devils Marbels - to jsou ty Ďáblovy kuličky, které jsme již jednou navštívili, ale jelikož bylo ráno, tak jsme je chtěli vidět i při denním světle. Nebyli jsme zklamáni a dokonce jsme zjistili, že se tady dá volně tábořit. Asi bych měl také něco napsat o tom, jak a kde se dá v Austrálii s obytným autem zastavit a přenocovat. Pokud máte větší obytné auto, kde máte i záchod a sprchu, tak po celé Austrálii jsou místa, kde můžete volně přenocovat, ale pozor, těchto míst je docela málo a jsou hlavně na odlehlejších místech, našli jsme jich docela dost v západní i severní Austrálii. Jinak skoro v každé malé osadě je karavan park, kde nabízejí možnost přenocovat a máte na výběr z powered site (to je parcela s elektrickou přípojkou) a pak jen místo bez elektriky - to využívají hlavně osobní auta, která si pak postaví stan. Za tyto místa se platí poplatek a na naše poměry je

MOUNT ISA - CHARTERS TOWERS / čtvrtek 29.prosince 2011

Ráno jsme se probudili docela brzo - máme před sebou skoro 900 km a tak musíme vyjet co nejdříve, nejdříve si zajedeme do města koupit něco na snídani a tak vidíme, do jakého města jsme to vlastně přijeli. Mount Isa je značně průmyslové město - ve středu města je velká továrna s těmi dvěma komíny co jsme viděli včera při večerním příjezdu. V okolních kopcích jsou totiž naleziště zinku, stříbra, olova, mědi a tak město je plné dělníků. Po nákupu opět v perfektně zásobeném supermarketu se vydáváme směrem do silnici Flinders Highway dále na východ. Po příjezdu do státu Queensland jsme si všimli několik změn - města a vesnice podél cesty pomalu houstnou, je to tady stále více obydlenější a také je to poznat na dopravě, auta už potkáváme každou chvíli. Je zde také méně Aboridžinců, tedy původních obyvatel, v severním teritoriu jich bylo všude plno a tady vidíme jen občas malou skupinku. Kousek za městem narážíme na další australskou živočišnou zajímavost, na silnici vidíme něco zajímavého a tak zastavujeme, já beru hned foťák a jdu na lov, na silnici se plazí hado-ještěrka Lungkata, jde o zvláštního tvora, který má tělo jako had, ale má také krátké nožičky po kterých se pomalu pohybuje. Zalezl mi do trávy u silnice a tak já beru foťák

CHARTERS TOWERS - ELLIS BEACH / pátek 30.prosince 2011

Tak změna je život, původně jsme chtěli jet přímo k moři do města Townsville, ale podívali jsme se na předpověď počasí a riskli jsme variantu delší přes náhorní plošinu Atherton, původně mělo celý den pršet a až večer mělo pršet. a tak jsme vyjeli. Mylně jsme se při pohledu na mapu domnívali, že trasu až k moři zvládneme projet za pár hodin, ale nakonec jsme byli rádi, že jsme do karavan parku dojeli kolem 20:00, ale o tom později.

Z Charters Towers jsme vyrazili něco kolem desáté, po dlouhé době jsme se perfektně vyspali, tady už je podnebí podobné tomu našemu. Jeli jsme po Savannah highway směrem na Undara, tam jsme se chtěli podívat na komplex lávových tunelů, které vytvořila sopka Undara, ale po příjezdu na místo jsme zjistili, že se nacházejí na soukromých pozemcích a navštívit je můžeme pouze s průvodcem a zrovna levné to tady není. Vlastně služby celkově jsou v Austrálii hodně drahé, třeba cestovní kanceláře nabízejí pro turisty všemožné nabídky, ale cena většinou začíná na 100 dolarech a to je většinou projížďka s průvodcem na dobu půl dne. Z Undary jsme si to namířili směrem do Athertonu a pomalu jsme stoupali do vesnice Ravenshoe, které se pyšní tím, že je nejvýše

ELLIS BEACH - CAIRNS - ELLIS BEACH / sobota 31.12.2011

Jak už u nás bývá pravidlem, tak poslední tři roky slavíme příchod Nového roku vždy v teplých krajích. Poprvé jsme Nový rok slavili mimo studené Česko v roce 2009, kdy jsme byli na Novém Zélandě, v loňském roce jsme zase cestovali po Malajsii a tak jsme slavili na ostrově Lankawi a letos jsme si pro oslavu zvolili východní pobřeží Austrálie - místo naší oslavy vidíte na fotce. Docela jsme ale včera byli překvapení deštěm a „zimou", která zde panovala a tak jsem se obávali, jaké bude počasí dnes. Ale po ranní zatažené obloze bylo už odpoledne skoro jasno a teploty přes 32 stupňů a jasná obloha má zde vydržet až do třetí hodiny ranní a tak oslava na pláži se bude konat.

Dopoledne jsme se vydali do nedalekého Cairnsu na nákupy potravin a při té příležitosti si prohlédneme centrum města. Hlavní tepnou je zde pobřežní promenáda, která je dlouhá asi tři kilometry a je lemována mnoha hotely, na jejím jižním konci je přístaviště lodí a centrální park s velkým veřejným bazénem. Bazén to byl opravdu velký a plný lidí, dokonce tam měli záchrannou službu pro případ, že by se někdo asi v metrové hloubce topil. Hned vedle bazénu byl park, kde se připravovalo podium pro večerní oslavu Nového roku, podle vylepených plakátů to bude asi

ELLIS BEACH - CAPE TRIBULATION - ELLIS BEACH / neděle 1.ledna 2012

Tak a máme za sebou oslavu Novém roku - jak jsem psal už je to potřetí za sebou, co neslavíme doma, ale někde v zahraničí, tentokrát jsme oproti ČR slavili o 9 hodin dříve. Pro oslavu jsme vybrali pláž Ellis beach kousek od Cairns, příjemný kemp, široká rozlehlá pláž a tak jsme předpokládali, že zde bude na oslavu Nového roku jakžtakž klid. V karavanu jsme si udělali občerstvení a před půlnocí se vydali na pláž, docela nás zarazil klid, který stále panoval, v kempu bylo relativně ticho a na pláži bylo jen několik skupinek lidí, kteří oslavovali, ale ani v půlnoci nezačalo nic prskat, bouchat ani svítit. Docela jsme byli zaskočeni docela klidným, až možná hodně klidným průběhem oslav. Na pláži jsme zůstali jen chvilku a čekali, zda neuvidíme z Cairnsu ohňostroj, který byl na půlnoc naplánován, ale nic jsme neviděli a tak šli chvilku po půlnoci spát.

Druhý den jsme vyrazili z kempu něco po desáté a jeli směrem na sever, chtěli jsme dojet až do městečka Cooktown, který je takovým vstupním městem na opuštěný poloostrov Cape York. Přes město Port Douglas jsme dojeli k městečku Mossman a za ním jsme se vydali do vnitrozemí, kde jsme navštívili NP Mossman George. Docela zajímavé místo uprostřed

ELLIS BEACH - KURANDA - MISSION BEACH / pondělí 2.ledna 2012

Tak již nadobro odjíždíme z Ellis Beach a míříme na jih, kousek před Cairns odbočujeme na Artherton Tablelands - to je náhorní plošina, která se táhne podél pobřeží více jak 1000 km a tady u Cairnsu je již velice blízko pobřeží. Cesta je plná zatáček a šplháme docela fest vzhůru, občas je zastávka na výhled, který musí být při jasné obloze a dobré viditelnosti úžasný. V dálce jsou vidět ostrovy a možná je i náznakem změny mořské barvy vidět Velký bariérový útes - to je jedna z hlavních atrakcí východního pobřeží Austrálie a kdekoliv to jen jde tak místní cestovky toho využívají a dělají k útesu výlety lodí a vrtulníky - ovšem ty ceny jsou opravdu vysoké (průměrná cena se pohybuje kolem 200 dolarů).

První odbočkou jen co jsme vyjeli nahoru, byla vesnice Kuranda, je to vlastně hlavně turistická vesnice, protože je velice snadně dostupná z Cairnsu u pobřeží a to několika zajímavými způsoby. Buď můžete cestovat historickým vlakem (železnice zde byla vybudována koncem 19 století za účelem těžby a teď slouží turistům) a vede skrz nádherný deštný prales s dvěma vodopády a Vy jedete přes mosty kousek od nich. Další možností je lanovka, která je dlouhá 7 kilometrů, cesta trvá 40 minut a je z ní

MISSION BEACH - TOWNSVILLE - WHITSUNDAY / úterý 3.ledna 2012

V této části Austrálie se už podnebí blíží našem letnímu, takže se v noci dá v pohodě spát. Mission Beach, kde jsme spali, je od hlavní silnice Bruce Highway vzdálena asi 15 kilometrů a jedná se několik malých osad spojených dohromady pod jeden název Mission Beach. Jak už z názvu vyplývá, jedná se o přímořské osady, které jsou ale obklopeny deštným pralesem a tak jsou to oblíbené výletní destinace. Jsou to malé osady, ale mezi nimi je vybudován velký nákupní komplex se supermarketem, jako by to bylo velké město - prostě Australané rádi kupují hodně jídla. V místním deštném pralese žijí i kasuáři a tato oblast je na to hrdá, skoro veškerá reklama se týká právě kasuárů. Bohužel tato oblast je také dost často zasažena hrozivými bouřemi s cyklonem, v roce 2006 to tady prý vypadalo jako po válce a jen co se místní les dal dohromady, tak letos v březnu přišel další cyklon a místní krajinu zase poničil, bylo to vidět i karavan parku, kde jsme bydleli, místo hustého lesa z něho trčely jen pahýly od stromů.

Z Mission Beach už jedeme dál na jih a opět chvilkami projíždíme kolem různých kopců a kopečků pohoří Cardwell Range, kde je možné navštívit několik zajímavých míst včetně několika vodopádů - Murray, Paluma a Jourama falls. Poté jsme již dorazili do největšího města oblasti Townsville, které leží

WHITSUNDAY ISLAND - ST.HELEN / středa 4.ledna 2012

Oblast Whitsunday je označováno území, které je společné městečkům Cannovale, Airlie Beach a Shutehaven, my jsme byli ubytováni v Airlie Beach a tak jsme to ráno neměli daleko k přístavu. Hlavním lákadlem, proč sem turisté jezdí, jsou ostrovy Whitsunday, které jsou od pevniny vzdálené jen několik minut jízdy lodí. Ostrovů je zde mnoho, od maličkých až po ten největší, který nese jméno právě Whitsunday a všechny jsou kopcovité, porostlé džunglí a hlavně s krásnými písečnými plážemi. Včera po příjezdu do karavan parku jsme se ptali na možnost vyjet na prohlídku kolem ostrovů, abych si je mohl nějak pěkně nafotit, ale s překvapením mi bylo odpovězeno, že všechny výlety jsou obsazené. Ale na to jsme nedali a ráno jsme vyrazili do přístavu z kterého odplouvají trajekty na ostrov a kromě výletních lodí je zde možné koupit si také jen lístek na přepravu. Trajekty najdete kousek od hlavní nákupní ulice v Airlie Beach a jsou dobře značené. Nakonec jsme si koupili lístek na ostrov Long Island se zastávkou na ostrově Daydream Island a to všechno v ceně 60 dolarů (oproti nabídkám cestovních kanceláří, které byli minimálně o polovinu dražší).

Bylo opravdu krásné počasí na obloze jen několik bílých mráčků a my velkou

ST. HELEN - LAKE MONDURAN / čtvrtek 5.ledna 2012

V klidném rodinném a psím karavan parku jsme se dobře vyspali a vydali se na dnešní poslední dlouhou trasu. Máme v plánu ujet přes 700 km a už tak na dosah budeme prvnímu velkému městu Brisbane. Cesta je to docela nezáživná, již se to tady hodně podobá Evropě, velký provoz a každou chvíli nějaké omezení rychlosti, protože se projíždí vesnicí či městem. Napravo od nás stále ještě vidíme pohoří a deštný les, ale hned jak jsme projeli větší město Rockhampton, tak se krajina změnila - lesy ustoupily plantážím cukrové třtiny, banánům a dalším zde pěstovaným plodinám. Na městě skoro nic zajímavého není snad jen to, že přesně prochází obratníkem kozoroha. Jediné na co všechny turisty zde lákají jsou jeskyní systémy u městečka The Caves, ale podle obrázků to vypadalo jako menší Moravský kras a tak jsme tam ani nejeli. Proto tedy pokračujeme v jízdě a trochu srovnáme jednotlivé Australské státy, co se týká dopravy. Tady v Queenslandu je to už v podstatě klasická Evropa, řidičů je zde hodně a většinou mezi městy moc nedodržují povolenou rychlost asi nejvíce se nám líbilo na západním pobřeží, krásné rovné silnice, málo dopravy a jedete kolem pěkných míst a občas můžete zajet k moři. Severní teritorium už je tak trochu dobrodružství

LAKE MONDURAN - HERVEY BAY - NP COOLOOLA / pátek 6.ledna 2012

Ráno bylo opravdu hlučné, na okolních stromech hned po svítání se rozezněl neskutečný koncert všech možných ptáků, jako celek to byla opravdu síla, naštěstí po úplném rozednění se vydali za potravou a trochu se to uklidnilo a tak jsme mohli dospat. Šli jsme si prohlédnou jezero za světla a když jsme zjistili, že se nedá nikam kolem jít, protože je to oplocené a pozemky někomu patří, tak jsme nasedli do auta a pokračovali do oblasti Fraser Islandu. Měli jsme to kousek, projeli jsme města GinGin a Childers, kde nic zajímavého není a v městešku Howard jsme odbočili po dobře značené turistické silnici do přístavu Hervey Bay, který je výchozím místem pro návštěvu ostrova Fraser.

Fraser Island je jedním z hlavních lákadel východního pobřeží, jedná se o 123 kilometrů dlouhý písečný ostrov, který je tak největším písečným ostrovem Světa. Na ostrov se pořádají různé výlety a jelikož je to ostrov písečný, tak se po něm dá jezdit pouze vozy 4x4. Ostrov je celý porostlý hustým lesem a v jeho centrální části najdete jezera, která jsou vhodná ke koupání. Cestovní kanceláře nabízejí mnoho možností jak ostrov projet, ale když jsme koukali na možnosti

NP COOLOOLA - RAINBOW BEACH - BRISBANE / sobota 7.ledna 2012

Tak zde byl jeden z nejlepších karavan parků, klidný, kousek od moře a tak to v noci příjemně foukalo. Relativně brzo jsme vstávali a vydali se na cestu, nejdříve jsme jeli okouknout místní vesnické pobřeží, ale bylo zde jen velké parkoviště a pak přístup do moře pro lodě. Kolem břehů jsou zde mangrovy a tak na koupání to moc není. Jeli jsme teda dál, chtěli jsme více prokoumat NP Cooloola, který je přístupný na dvou místech a to buď vnitrozemská část kolem jezer Cooroibah a Cootharaba, kde výchozím místem pro průzkum je městečko Noose a nebo pobřežní část, kterou jsme si zvolili my a tak jsme si to namířili do městečka Rainbow Beach. Celý NP Cooloola je písečný a tak jen hlavní silnice jsou asfaltové, ostatní příjezdové cesty jsou nezpevněné, písečné a tak zde více než kde jinde je potřeba terénní auto. Městečko Rainbow Beach plné turistů jsme jen projeli, podívali se pláž, která byla plná koupajících se lidí a tak jsme jeli dál až tam, kde asfaltová silnice končila - do výběžku Iskip Point. Cesta vedla středem úzkého výběžku a po obou stranách bylo moře, na jedné straně porostlé mangrovy

BRISBANE - SURFERS PARADISE / neděle 8.ledna 2012

Ráno brzy vyrážíme do centra Brisbane, včera večer jsme si vyzkoušeli, kde se dá v pohodě zaparkovat a na stejné místo jsme se vypravili i dnes. Přejeli jsme most Story a tím jsme se dostali do městské části Kangaroo Point, kde jsme zaparkovali. Toto místo je uvedené i na turistických mapách, protože je zde nádherný výhled na město. Brisbane má velice dobře vyřešený systém tras pro turisty, přehledně se dostanete, kam potřebujete a navíc je zde velké množství různého posezení včetně plynových grilů, kde si můžete přímo na ulici připravit chutnou večeři. Jak už jsem psal tak Australané jsou hlavně na jídlo - grily jsou skoro pořád všechny obsazené a tak Vy jdete po ulici a každou chvíli se na Vás valí vůně připravovaných jídel. Z Kangaroo pointu vede krásný výlet podél řeky až k mostu Victoria a po cestě procházíte městskou pláží plnou lidí, za chvíli se můžete projít skoro opuštěným lesem i s japonskou pagodou až přijdete k mostu, který Vás dovede do centra města. V centru toho moc k vidění není, je to v podstatě jen ulice Queen street, která je pěší zónou s mnoha restauracemi, obchody a pouličními umělci. Měli jsme štěstí na vystoupení

SURFERS PARADISE - BYRON BAY - LENNOX HEAD / pondělí 9.ledna 2012

Tak nakonec to docela šlo, dobře jsme se vyspali a hned jsme vyjeli z přeplněného karavan parku. Chtěli jsme se podívat do centra Surfers Paradise za denního světla proč je tak oblíbený, jediné co asi stojí za to jsou dlouhé bílé pláže a neskutečné vlny, které daly název zdejší oblasti - Ráj surfařů. Dnes je to ale už jen komerční tlak na peněženky turistů, je tady mnoho hotelů a jediné čím je toto místo zajímavé, jsou mrakodrapy přímo na pláži, to jsem zatím nikde jinde neviděl. Pobřeží je zde rovné a dlouhé a podél něho vede silnice po které můžete jet a každou chvíli zastavit u pláže a buď se vykoupat a nebo jen tak se podívat. Čím jedete dál, tím se stavby snižují až za několik kilometrů jsou u pláže normální rodinné domky.

Kousek za Surfers Paradise končí stát Queensland a vjíždíme do Nového Jižního Walesu a tak o další jednu hodinu si posouváme hodinky a oproti ČR máme už 10 hodin rozdílu. Rovné bílé pláže se mění na kratší pláže ohraničené útesy a tak vizuálně jsou mnohem zajímavější. Každé menší městečko má svou vlastní pláž, která je perfektně upravena a útesy v okolí jsou propletené stezkami pro pěší - to se musí nechat, ale vše tady mají hodně upravené a k turistům vstřícné. Po několika hodinkách jízdy