Austrálie - den první

PRAHA - PERTH / pondělí 5.prosince 2011

Další naše cestovatelské dobrodružství je na svém začátku, tentokrát jsme se vydali na dlouho očekávanou cestu do Austrálie. Rozhodnutí, že pojedeme poznávat krásy Austrálie u nás dozrálo po návštěvě Nového Zélandu, který jsme projeli přesně před 2 roky. Stejně jako na Novém Zélandu budeme maximálně svobodní, máme totiž zajištěn pronájem obytného auta a tak pojedeme tak kam chceme a kdy chceme – tento způsob cestování nám vyhovuje.

Opět jsme využili služeb skvělé letecké společnosti Emirates, která nás za minimální možnou dobu odvezla z Prahy až do Perthu (celá cesta i s přestupem trvala 18 hodin, jen tak matně si vzpomínám na cestu na Nový Zéland, který nám trval přes 30 hodin). Let byl v pohodě, z Prahy do Dubaje jsme letěli po větru a tak místo 6 hodin letu jsme tam byli za hodin 5, ale jelikož byl silný letecký provoz, museli jsme udělat několik koleček nad mořem než nás pustili k přistání. Ani jsme se v Dubaji nerozkoukali a už jsme nasedali do zcela plného letadla směr Australský Perth. I tato cesta byla v pohodě, celá trasa letu je nad mořem a až těsně před přistáním nás jen na chvilku pozlobila mírná turbolence.

V 17:40 místního času dosedáme na místní mezinárodní letiště a už při pohledu z okýnka je vidět, že letiště není zrovna velké což se nám záhy potvrdilo. Byli jsme v tu dobu jediné letadlo široko daleko co přistálo. Ale i tak se přepážky

PERTH - FREMANTLE - ROCKINGHAM / úterý 6.prosince 2011

Ráno se nám nechtělo vstávat, po dlouhém letu a jedné noci kterou jsme probděli to z postele nešlo zrovna rychle. Překvapilo nás ale počasí, při příletu jsme měli krásné slunečno a teď ráno venku leje jako z konve, ještě že dnes máme spíše technický den, v plánu máme vyzvednout auto, nakoupit jídlo a zkusit si zajistit internet abych na cestě se mohl kdykoliv připojit.

V 10:00 vycházíme z Guesthousu a necháme si kvůli dešti zavolat taxi, docela jsme zvědaví jaká zde bude cena za taxíka v porovnání s busem, jedeme totiž zpět k letišti takže stejnou trasou. Za půl hodiny za hrozného lijáku nás vykládá taxikář před půjčovnou karavanů a cena byla o 5 dolarů nižší než busem, takže se po příletu v pohodě vyplatí vzít taxíka. V kanceláři půjčovny bylo docela pilno, kromě nás si karavan půjčovalo kolem 5 dalších skupinek. Asi za hodinku jsem vyřídil nezbytné formality zaplatil zálohu na pojištění 3500 (pokud vrátím auto bez poškození, tak mi bude záloha vrácena) a také platil poplatek za jednosměrnou cestu - což znamená, že vrátíme auto místo v Perthu až v Sydney. No a pak už jsme vyrazili, naším domovem bude příštích 40 dní Mitsubishi Van.

ROCKINGHAM - CAPE NATURALISTE - AUGUSTA / středa 7.prosince 2011

Ráno vstáváme do pěkného dne, vypadá to, že dnes se ohřejeme a nezmokneme, spali jsme v karavan parku kousek od města Rockinghamu a i když město není zrovna moc pěkné, je zde hodně továren, tak kamp je ve velké zahradě a brzy od rána zde z plna hrdla řvali ptáci. Nejhorší jsou papoušci, ti vydávají opravdu pořádné skřeky a moc se u toho spát nedá. Po lehké snídani, kterou jsme si nakoupili v supermaketu minulý den pomalu vyrážíme směrem podél pobřeží dále na jih. Po projetí města Bunbury se dostáváme do regionu SouthWest, které je v celé západní Austrálii nejnavštěvovanějším turistickým regionem.

Hned jak jsme Baunbury projeli byla vidět v krajině změna, bylo to zde mnohem zelenější a přibyly i jehličnaté lesy, tato oblast je pak také vyhlášená vinařstvím a je pravda, že každou chvíli jsme na cedulích viděli odbočky k různým vinicím, vinaři zde maximálně využívají všech nástrojů jak z hostů vylákat co nejvíce peněz, kromě prodeje vína Vás také nechají na své farmě ubytovat, někde dokonce mají i různé pěší stezky skrz své rozlehlé pozemky.

AUGUSTA - CAPE LEEUWIN - NANUP - PERTH / čtvrtek 8.12.2011

Vyspali jsme se dobře, ale zase nám nepřeje počasí, dokonce je po ránu docela zima a prší. Rychle jsme se umyli, udělali rychlou mléčno-vločkovou snídani a vyrazili na cesty. Dnes jsme si kvůli počasí řekli, že dále na jih již nepojedeme, protože počasí je čím dál tím více studenější a každou chvíli prší. Na rychlo jsme změnili itinerář a místo cesty do Albany pojedeme přes Nannup a Bridgetown zpět do Perthu, ale nejdříve ještě se zajedeme podívat do Augusty a na Cape Leeuwin .

Augusta je malé městečko ležící na ústí řeky Blackwood do moře a jedná se o jednu z nejstarších osad západní Austrálie a musím napsat, že je to moc hezké městečko. Ještě než městečko Augustu opustíme tak se jedeme podívat na zdejší Mys Leeuwin, který je asi jen 9 kilometrů za městem a byl pojmenován v roce 1622 holandským mořeplavcem. Cesta k němu vede po klikaté cestě a už z dálky je vidět maják, který je samém konci postaven. Musím uznat, že tento mys je o mnoho hezčí než Naturaliste, který jsme navštívili včera. Leží na skalnatém pobřeží, které je z cesty dobře dostupné a tak se k moři dá krásně dojít pěšky a pozorovat množství ptactva a nebo jen fotit divoké pobřeží. Jen co jsme k majáku dojeli přestalo pršet a dokonce se na nás usmálo sluníčko a tak

PERTH - CERVANTES / pátek 9.12.2011

Tak to byl pěkný budíček, hned po svítání tak něco po 5:00 to venku řvalo jak na lesy – a to se hádal papoušek Kakadu s vránou, oba na sebe křičeli pak dobrou půlhodinu a pak se ještě honili kolem dokola a o to víc řvali, zvláště papoušek má pronikavý řev, který vzbudí snad každého. Takže všichni v celém kempu byli od časného rána na nohou.

Dnes máme v plánu vyrazit na sever kontinentu a tím jet do stále teplejších míst, ještě před tím jsme zajeli do místního supermarketu doplnit zásoby jídla. Jen tak na okraj, Austrálie je docela drahou zemí, vše je zde o mnoho dražší než u nás – např. balení chleba stojí od 60,- Kč výš, velká lahev coly nad 60,- a tak je to se vším, ale zato tady mají skvělý výběr, docela se k jídlu vyplatí nakupovat připravená jídla na grilování, to je tady velice oblíbené a dokonce plynové grily najdete i na odpočívadlech při cestách a to ten plyn platit nemusíte. Oproti tomu je tady levnější benzín za litr naturalu zaplatíte dle dnešního ne zrovna výhodného kurzu 25,- Kč

Tak nákupy jsme zvládli docela rychle a vyrážíme do města Cervantes, které samo o sobě není nijak zvláštní, ale v jeho blízkosti je Národní park Nambung, který je jedním

CERVANTES - KALBARRI / sobota 10.prosince 2011

Tak spalo se dobře, byl příjemný chládek a něco kolem 10:00 jsme vyrazili na cestu. Máme namířeno do města Kalbarri, které je vzdálené necelých 400 km a po cestě máme v plánu ještě několik zastávek. Tou první je Greenough, což je malé městečko s velkou koloniální historií a tak zde najdete dokonale zrekonstruovanou farmářskou vesničku, projdete se starou školou, strážnicí, koloniálem a jsou tady také dva kostely - anglikánský a klasický křesťanský. Za krátkou zastávku to opravdu stojí. Z Greenoughu jsme pokračovali dál na sever a ještě na konci městečka jsme narazili na množství podivně ohnutých stromů, podobné jsme již viděli na Novém Zélandě a zde nám bylo vysvětleno, že od moře fouká po většinu roku silný vítr, který je nasáklý mořskou solí a tím se zde všechny stromy ohýbají. A je pravda, že vítr foukal opravdu pořádný a kolikrát to s autem na silnici pěkně zacloumalo.

Dále na sever jsme navštívili docela moderní město Geraldon, které jsme celé projeli po pobřežní a opravdu je zde vše nové a moderní, ale nic zajímavého kromě nákupu se zde asi nedá dělat. Takže ani zde se moc nezdržujeme a pádíme dále na sever abychom včas stihli západ slunce u Kalbarri. Ještě tak 40 km před Kalbarri stojí za to odbočit do samostatného knížectví Hutt River - je to taková

KALBARRI - DENHAM / neděle 11.prosince 2011

Budíka jsme si dali na 8:00, protože v průvodci je napsáno, že každý den ráno kolem 8:45 se na místní pláž slétávají pelikáni, kteří jsou zvyklí že dostanou nějaké jídlo, ale když jsme na pláž přišli tak se nic nekonalo, nevíme proč i když cedule upozorňující na tuto atrakci tam stále je. Nedá se nic dělat, jdeme do auta zabalíme si věci, usteleme ať máme v autu pořádek a vyráží na další cestu. Celý den jsme si dnes vyšetřili na prohlídku zdejšího Národního parku, ten je dostupný jen autem a navíc z hlavní silnice vede do parku jen šotolinová cesta dlouhá skoro 30 km. Ale není šotolina jako šotolina, tady je potřeba jet konstantní rychlostí 60 km/ hod. a to proto, že cesta je plná vyježděných vlnek a pokud jedete pomalu tak skáčete v autě jak na koze, zprvu jsme to zkusili a opravdu to nejde jet a navíc to trvá hrozně dlouho než nějak dojedete.

Asi za půl hodiny jsme dorazili k první vyhlídce, Národní Park Kalbarri je vlastně jeden daleko se táhnoucí kaňon a v těch nejzajímavějším místech jsou pro turisty připraveny stezky po kterých je možné dojít na různé vyhlídky. Asi nejzajímavější část zdejšího NP je tzv. Loop, tady se můžete vydat na kratší asi 4 hodinový trek a nebo jako většina turistů dojde jen k window nebo-li přírodnímu oknu kde se všichni fotí. Ale je pravda, že zde je výhled na roklinu s řekou Murchison, která teče dole pod Vámi velmi impozantní. Ani já jsem se nemohl

DERHAM - MONKEY MIA - CARNARVON / pondělí 12.prosince 2011

Ráno když jsme vstali tak jsme teprve uviděli to místo našeho přenocování - vypadalo to tam jako stará polorozpadlá farma, ale nakonec se z toho vyklubala telegrafní stanice, kterou si majitelka přebudovala na Karavan park a aby měla o turisty postaráno, tak z telegrafní boudy vytvořila muzeum a vedle má ještě obchod se vším potřebným. U těch obchodů se musím zastavit, je docela až neskutečné jak v tak malých osadách a nebo vzdálených městečkách mají plně vybavené obchody se smíšeným zbožím - nevím kdo to tam kupuje, ale každý obchod má mnoho druhů mléčných výrobků, chleba, různé vody a limonády, uzeniny a samozřejmě nesmí chybět něco na barbecue. Alkohol a i pivo v těchto obchodech ale nekoupíte, na to jsou všude specializované obchody, kde mají jen alkohol a jelikož se to tady asi hodně kupuje, tak některé mají dokonce drive-in - to je jako u nás McDonalda, že si autem zajedete k okýnku, koupíte pivo a jedete dál.

Počasí bylo opět zamračené a my vyrazili do Derhamu, které bylo po silnici vzdálené asi 100 km (to je na zdejší poměry vlastně kousek). Za hodinku jsme tam byli, město je přímořské a tak tam mají hlavní přístavní ulici, která je zároveň ulicí hlavní na které jsou všechny důležité obchody a úřady. Jinak zde není co vidět, maximálně

CARNARVON - CORAL BAY - EXMOUNTH / úterý 13.prosince 2011

Karavan Park byl docela prázdný a tak se spalo v klidu, ráno něco po 8:00 jsme vyrazili nejdříve do města do obchodního centra, abychom si koupili snídani - mají tady výborné mléko a když si koupíte i místní buchty tak snídani máte za pár dolarů. No a pak už jsme vyrazili na další cestu, která bude opět dosti nudná, protože mimo měst je jen buš - ta Australská je úplně rovná, roste tam jen nízká tráva a občas nějaký keř, cesty jsou zcela rovné a tak jedete a jedete a čekáte na další město které je obvykle nějakých 150 až 200 kilometrů vzdálené. Jediné co je tady hodně deprimující je velké množství přejetých klokanů - je jich tady podél cest opravdu hodně a tak cesta je vždy hodně smutná, kolikrát jich je na jednou místě několik, protože žijí ve skupinách.

První dnešní zastávkou byl Coral Bay - nádherný záliv, který je oblíbenou destinací turistů s obytnými auty. Je zde opravdu hezky, nádherná čistá pláž a ještě nádhernější barvy moře od světle modré až po tu nejtmavší a v dálce je vidět jak se vlny rozbíjí o Ningaloo reef - což je dlouhý pás útesu, který je od pevniny

EXMOUNTH - TOM PRICE / středa 14.prosince 2011

Foukalo celou noc a tak se dobře spalo až na to že k ránu vítr převrátil velký odpadkový koš plný plechovek od limonád a piva a za pěkného rámusu poletovaly po celém kempu. A tak jsme pomalu vstali a vyrazili kolem 8:00 přes Exmounth dále na sever. Pro dnešek jsme zvolili změnu našeho itineráře, který jsme si nechali zkontrolovat CK GO Australia a ti nám doporučili, abychom navštívili Národní park Karijini, který leží ve vnitrozemí.

A tak nás dnes čeká první z dlouhých přejezdů - musíme do večera zvládnout 700 km zcela nudné jízdy po Australském zapadákově - neoficiálně se totiž místní oblasti říká Australian Outback což právě znamená něco jako u nás zapadákov. A je pravda, že za 700 km jsme míjeli pouze jedno místo, kde se dalo natankovat a případně něco nakoupit. Namířeno máme do města Tom Price, které je velice mladým městem - vzniklo až v roce 1967 a to

TOM PRICE - NP KARIJINI - PORT HEDLAND / čtvrtek 15.prosince 2011

Tak tady se moc dobře nespalo, bylo zde velké vedro a navíc Karavan park byl plný papoušků a tak ráno se svítáním začali ty jejich skřeky a nejvíc z nich je slyšet Korela. Zajeli jsme si ještě jednou do skvělého místního supermarketu a po snídani se vydali na cestu do Národního parku Karijini. Od města Tom Price je to asi 50 km k hlavní bráně. Tady v Australii se vstupné do NP platí v samoobslužných vstupech, kde si vezmete obálku, která je opatřena kolonkami, které vyplníte a vhodíte spolu s penězi do železné kasy, většinou je to 11 dolarů na celý den.

Cesta do útrob NP byla opět šotolinová a tak se muselo jet opět opatrně a přiměřeně rychle, Národní park je protkán mnoha soutěskami, které je postupně možné navštěvovat a pokud chcete projet všechny tak ujedete přes 200 km a jeden den je docela málo. My jsme zvolili projet severní část parku, která je podle průvodců zajímavější, jako první jsme dojeli na vyhlídku Oxer Lookout - ta je zajímavá tím, že zde můžete pozorovat více soutěsek najednou. No a pak vedla šotolina k dalším soutěskám, která nesou tyto jména Joffre George, Knox George a Kalamina George.

Bylo to pěkné pokoukání, ale jelikož

PORT HEDLAND - BROOME / pátek 16.prosince 2011

Port Hedland je opravdu hodně ošklivá díra - průmyslové město, které má na každém rohu nějakou továrnu, po odjezdu z karavan parku jsme jeli ještě do města, abychom natankovali a koupili si snídani. Hned zkraje města byl supermarket a pak jsme zaparkovali a šli nakoupit, opět to byl obchod plný zboží, ale co nás zarazilo - tentokrát byli hlavními nakupujícími místní aboridžinci (původní obyvatelé Austrálie - soudí se, že přišli do Austrálie ještě v době, kdy ještě byla spojená s Malajsii a Novou Guineou pevninským mostem a to bylo před více jak 50 000 lety). Jsou hodně tmaví a mají výrazné rysy (široký nos, kudrnaté vlasy, velké zuby a dlouhá hlava). Vesměs to byli celé rodinky s mnoha dětmi (zcela neposlušnými) a tak trochu nám připomínali naše české nepřízpůsobivé.

Z města jsme tedy rychle odjeli a před námi byla podle průvodce nejnudnější cesta v celé Austrálii, 600 km z Port Hedlandu do Brooms. Po cestě jsou jen dvě místa kde se dá natankovat a jinak žádné obydlí, žádná civilizace, jen samá poušť porostlá nízkými keři a sem tam nějakým stromem a to většinou tam

BROOME - DERBY / sobota 17.prosince 2011

Tak zatím nejhorší spaní v Austrálii, bylo neskutečné vedro po celou noc, nešlo vůbec usnout, ale nakonec jsme to nějak přežili a něco po šesté jsme už byli na nohou. Ovšem pak jsem viděl něco s čím jsem v kempu uprostřed města nepočítal, při cestě na záchod se v polovině cesty objevila přede mnou ještěrka, ale nebyla to jen tak ledajaká ještěrka, byla to přímo Agama Límcová, která žije jen v Austrálii a když je v ohrožení tak utíká pryč pro dvou zadních nohách vzpřímená a někdy když je ve velkém ohrožení roztáhne kolem hlavy velký límec aby zastrašila protivníka. Mě tedy naštěstí límec neroztáhla, ale pěkně přede mnou prchala po zadních - docela to bylo fajn zpestření, po klokanovi další místní zajímavý živočich.

Pak jsme se již vydali z karavan parku prozkoumat celé město Broome - nejdřív jsme zajeli do centra města, kde měla být čínská čtvrť, ale z ní tam již zbyla jedna nákupní ulička, kde prodávali samé blbosti. V podstatě to ani nestálo za to se tam jet podívat. Cestou zpět jsme se zastavili na Town Beach - na městské pláži, která byla hned kousek od centra města a hlavními obyvateli tam byli aboridžinci, kteří se tam poflakovali a popíjeli. Prohlídka města tak skončila a můžeme vyjet někam mimo centrum, v průvodci jsme si našli

DERBY - HALLS CREEK / neděle 18.prosince 2011

V Derby se nám nakonec spalo docela dobře, vedro bylo, ale jelikož alespoň trochu foukalo tak to šlo nějak přespat. Z kempu jsme odejeli něco po osmé - zapomněli jsme, že je neděle a tak všechny obchody jsou zde zavřené, tudíž jsme bez snídaně - ještě že máme alespoň nějaké zásoby. Z Derby jedeme směrem na Fitzroy Crossing a už nejedeme směrem na sever, ale stáčíme to na východ. Jedeme částečně územím Kimberley a prvních asi 100 km nás doprovázejí baobaby - krásné stromy s tlustým kmenem, které rostou zde v Austrálii a pak až na Madagaskaru - některé z nich se nám podařilo i pěkně nafotit.

Těsně před městečkem Fitzroy Crossing je odbočka k Národním parkům Tunnel Creak a Windjana George, pokusili jsme se tam podívat zda cesta bude dobrá, ale byla to hodně hrbolatá prašná silnice s doporučením jen pro auta s pohonem 4 kol, což na nás neplatí a tak se obracíme a jedeme dál. Těsně po poledni přijíždíme do Fitzroy Crossing, doplňujeme benzín a jedeme prozkoumat jen 20 km vzdálený NP Geikie George - cesta zde je normální asfaltka a tak za chvíli vysedáme z auta a jdeme na obhlídku. Ovšem je neskutečné vedro, až večer

HALLS CREEK - KUNUNURRA - TIMBER CREEK / pondělí 19.prosince 2011

Je pomalu znát, že přejíždíme ze suchého západu na vlhký sever, čím dál tím více je zde různé havěti v podobě létajícího hmyzu a tak musíme být obezřetní hlavně večer při přípravě auta na spaní, abychom moc nesvítili a auto neměli plné komárů a kdoví čeho ještě. Spánek nestál za nic, bylo hodně vedro, ale nějak jsme to přečkali. Něco po osmé jsme vyrazili dál, dnes nás čeká opět dlouhý přejezd přes východní část vysočiny Kimberley, takže cesta by měla být o něco zajímavější, než doposud kdy jsme jeli rovně 20 km pak mírná zatáčka a opět 20 km rovně. Dnes máme v plánu dojet až do Katherine což je více jak 800 km a tak si nejsem jistý, zda se nám to podaří.

Kousek za Halls Creekem jsme projížděli kolem NP Bungle Bungles, který je další australskou přírodní rezervací Unesco, ale jelikož tam mohou pouze auta 4WD tak jedeme dál. Krajina je zde čím dál tím zelenější a více kopcovitá. Relativně brzo přijíždíme na města Kununurra, které je největším městem oblasti - opět je to město hodně mladé a tak se nedají zde hledat nějaké pamětihodnosti, bylo postaveno jako základna při výstavbě

TIMBER CREEK - BATCHELOR / úterý 20.prosince 2011

Spalo se docela dobře, ale vedro bylo zase pořádné a tak jsme se vzbudili už něco po šesté ranní. Ještě večer jsme zjistili, že kousek za kempem je řeka obrostlá docela těžce prostupnou džunglí a kromě krokodýla, který tam prý žije, stromy okolo obývají Kaloni Indičtí, zde v Austrálii jim říkají létající Lišky a je pravda že když je člověk vidí tak vypadají jako malá liška s netopýřími křídly. Šli jsme se tedy hned po ránu na ně podívat - ještě než je bylo vidět, tak je už z dálky bylo slyšet - vydávají neuvěřitelné skřeky, na stromech kolem řeky jich bylo opravdu hodně. Pak jsme si zašli na místní benzinku, která byla zároveň obchodem, koupit snídani a vyrazili jsme dál.

Do Katherine jsme to měli kolem 270 kilometrů a jelikož je zde zelená kopcovitá krajina, tak nám to docela uběhlo. Po cestě jsme viděli několik klokanů, ale zde na severu jsou jiní, jsou o mnoho menší než ty co jsme viděli na západě - nevím čím to je, ale tito tady vypadají jako by to byli samé klokaní děti.

Katherine je velkou křižovatkou dvou vlastně tří směrů, od východu co jsme přijeli my, pak na sever do hlavního města oblasti Darwinu a na jih do Rudého středu - tak zde říkají oblasti kolem

BATCHELOR - NP LITCHFIELD - DARWIN / středa 21.prosince 2011

Ráno jsme byli vzbuzeni řevem papoušků, kteří dostávali dávku své krmě. Bylo něco po osmé místního času a nám se chtělo ještě spát, protože jsme celou noc bojovali v autě s komáry, kterých jsme pobili požehnaně. Nakonec jsme vyrazili k obhlídce NP relativně brzo, už kolem deváté jsme byli u první místní zajímavosti - u Magnetic Termite Mounds - plné pole vysokých termitišť, která z dálky vypadala jako hrobky na hřbitově. Další zastávkou byla skalnatá jezera Buley Rock Holes - skvělá příležitost jak se v parném dopoledni osvěžit. V NP Letchfield je totiž v některých jezírcích a vodopádech koupání povoleno a toto bylo jedním z nich - byla to paráda. Po příjemné koupeli jedeme dál a to k Florence Falls, opět je zde povoleno koupání a jelikož jsou vodopády opravdu pěkné, tak je tu i hodně návštěvníků - tedy hodně myslím tím, že asi 6, jak jsme zjistili, tak zde je právě mimo sezónu, označují to tady jako Wet season (mokrá sezóna). Opět neodoláme a jdeme se vykoupat, voda je tu krásně čistá a akorát studená, ani se nám z vody nechce, ale musíme pokračovat dál - zastavujeme tedy ještě ve Wangi Falls - to je asi to nejhezčí co tento park může nabídnout, dva vysoké vodopády vedle sebe - opravdu je to zde hezké, ale už bez koupání, protože zde je domácím pánem krokodýl. Pokračuje parkem dál a občas

DARWIN - JABIRU / čtvrtek 22.prosince 2011

Tak nakonec jsme karavan park našli až na druhý pokus, jelikož jsme nechtěli spát přímo v Darwinu tak jsme po dálnici Stuart Highway zamířili směrem k odbočce, která vede do Kakadu parku. První karavan park byl už zavřený a nikde žádný telefon abych mohl zavolat, že jedeme po zavíračce a tak jsme se vydali dál, naštěstí zde najdete karavan park v každém menším městečku. Takže hned v dalším jsme měli kliku a majitelé nám otevřeli. Chvilku poté co jsme přijeli začala pořádná bouřka, která alespoň trochu ochladila teplý vzduch a tak se nám spalo dobře.

Ráno jsme hned vyjeli, abychom stíhali projet co nejvíce z Národního parku Kakadu. Původně jsem si myslel, že NP Kakadu se jmenuje podle papoušků Kakadu, kterých je zde hodně, ale není to pravda, Kakadu pochází ze starého Aboridžinského jazyka (kmene Bininj) a znamená to strážce území. Národní park Kakadu je od Darwinu vzdálen více jak 150 kilometrů, do parku je nutné si zakoupit vstupenku, kterou seženete v několika turistických centrech při příjezdu do parku - můžete klidně projet NP i bez zaplacení vstupenky, nikde se to nekontroluje, ale v případě, že Vás